Új C5 hurrá!
Számunkra jelentéktelen, hogy a Citroënnél mindenkit kihajítottak és új gárda készítette az új C5-öst, vagy a régi emberek világosodtak meg az aggasztó felmérések láttán. Az viszont cseppet sem mindegy, hogy a végeredmény egy szemre tetszetős, jól összerakott autó lett.
Azóta persze tudjuk, hogy sajnos ugyan ezt a C4 Pallas (sima 4 ajtós, szedán, csak így felvágósabb) esetén nem sikerült megvalósítani, az bűn ronda lett. Ha nagyon ócska akarnék lenni, akkor a bányával és az onnan felmenekülő szénnel hoznám összefüggésbe.
Nagy és kényelmes belső
Na de felejtsük is gyorsan el, itt van nekünk a gyönyörűséges C5. 4 centit nőtt, ami szinte észrevehetetlen, de így is az egyik legnagyobb modell a kategóriájában a Mondeo mellett. A csomagtér mérete nem kimagasló, de ennek köszönhetően, az egyenlet másik végére a belsőtér elé 2-es szorzó kerül a behelyettesítés után.
A kupés tetőnek köszönhetően alacsonyabb lett ugyan az autó, de ez nem befolyásolja érezhetően a teret. 180 centis üzletemberből akár 4 is simán elfér az autóban és egy boldog család is vígan utazhat vele a nagyihoz. Ha a kutyát is vinnék, akkor már a csakis a kombiban szabad gondolkodni.
A vezetőülésből elemezve, haladjunk végig a kocsi belsejében. Feltűnt, hogy az üléshelyzet elég magas, de pont nem IFÁ-s, mert a térdem majdnem súrolta a kormányt.
És én viszonylag alacsony vagyok, úgy Dustin Hoffman és Tom Cruise körül. Dolph Lundgren például már valószínűleg kellemetlenül érezné magát, az ölében lenne a kormány. Szerencsére a deréktámasz és a masszázsfunkció kárpótol mindenért.
A kormánynál érdemes leragadni, van pár érdekesség. 3 és 9-óránál van egy ezüstösen fénylő rész, ami legnagyobb meglepetésemre nem fém, hanem műanyag. Eleve van vagy 86 gomb, tekerő és pöcök, de ezek mind a mi kényelmünket szolgáló, remek dolgok.
A lényeg, ha már a kormánynál időzünk, természetesen a C4-óta ismert, középen fix szerkezet. Innen sem hiányozhat, annak ellenére, hogy inkább érdekes, mint hasznos. A duda kiábrándító, talán megszokható a két kis gomb, de vészhelyzetben hasznosabb lenne egy nagyobb felületbe tenyerelni.
Mennyibe kerül? Hogy fogyaszt? Kiderül!
Még egy kis belsőtér elemzés
Elszakadva a volántól, a felhasznált anyagminőség nem kiemelkedő, de cseppet sem igénytelen. A design-ban semmi újdonság nincs, nem a belsőre összpontosítottak, az látszik.
Mint ahogy az is teljesen egyértelmű, hogy a franciáknál nem divat az elakadásjelzővel hálálkodni a kegyesen beengedő autóstársaknak.
Bezzeg nálunk már a kezdő autósoktól a rutinos taxisokig, szinte mindenki végig rajta tarja jobb kezét a piros háromszögön. Jelen esetben ez baj.
Mert ha például Fecónak a cigi kilóg a szájából és a telefonon épp Jocóval értekezik a gyúrásról, miközben jönne vissza a buszsávból pofátlanul, akkor max. a kezét felemelve köszönheti meg a C5-ben, vagy át kell nyúlni az anyósülésig az elakadásjelzőért.
Kétfajta futómű
A csúcsváltozatban természetesen hidropneumatikus felfüggesztésű, állítható keménységű futómű volt, ami leginkább a franciás, Citroënes életérzéshez áll közel, bár a hajószerű ringás már a múlté.
Sportos állásba kapcsolva még kevésbé okoz csalódást, de erre a „keménységre” is jellemzőbb a kényelem, mint a kanyarstabilitás. Emellett csendes és jól elbánik az úthibákkal. Ez természetesen fontosabb ebben a kategóriában, mint a köridők.
A hidropneumatikus felfüggesztés remek dolgokra képes. Álló helyzetben lehasaltathatjuk, hogy aztán az autópályán jobban süvítsen, vagy igazán ócska minőségű úton felemelhetjük, hogy ne kelljen összeütni az alját.
Motor – V6
Szép a hangja, nagyszerűen megy, de egy picit sokat fogyaszt. A picit sokat nálunk 11,4 liter körül volt, ami esküszöm nem az én hibám. Nem csak városban, hanem országúton is hajtottam, ráadásul mérsékelt vehemenciával. Arról nem is beszélve, hogy a gyári városi adat is 11,8.
A motor nagyon kezes az előzéseknél, kifordulásoknál, nem érezni nagy reakcióidőt. 208 lóerejével nem számít vadnak, de ehhez a mérethez és az autó stílusához nem is állna jól egy erősebb, combosabb motor. Az automataváltó manuális állásban sem egy villám, ezért általában hagytam hagy csinálja a saját ritmusában a fel-le váltásokat.
A csúcsmodell alapára 9 970 000 Ft, amihez természetesen kell venni metálfényt és egy pár finomságot, úgyhogy hipp-hopp 11 millióra kúszhat, ha nem figyelünk oda kellően.
Összességében: Jó hogy szebb lett, csúnyán nem tetszett! :) Illetve reszkess Mondeo, az új C5 tök jó lett!
Műszaki adatok – Citroën C5 2.7 V6 HDi Exclusive | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2721 |
Furat x löket (mm) | 81 X 88 |
Motor | V6 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 150(208)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 440/1900 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,9 |
Végsebesség (km/h) | 224 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,4 |
Vegyes (l/100 km) | 8,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 223 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4779/1860/1451 |
Tengelytáv (mm) | 2850 |
Csomagtér (liter) | 439 |
Menetkész tömeg / Össztömeg (kg) | 1766 / 2310 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 71 |
Gumiméret | 245 / 45 R 18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 970 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Marha jól néz ki! |
Pontszám (max. 10) | 8,75 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|