A dízel csak elöl hajt
Japán nyelvlecke

Japán nyelvlecke

Japán nyelvlecke


– Jó napot! Hogy kell ezt a sok betűt (Qashqai) kiejteni?
– Kaskáj
– Hogy micsoda?
– Vagy Káskáj?!
– aha

Teljesen felesleges utólag a névválasztáson lovagolni, de nem biztos, hogy pozitív jel, hogy bő másfél évvel a bemutató után még mindig kapkodják a fejüket az emberek, ha kiejti valaki a Káskáj nevét. Hiába bizonygatják a japán rokonságot, ezt bizony nem könnyű nekünk kimondani, hát még leírni. Kész szerencse, hogy nem kellett senkinek sem lebetűznöm.

Ettől eltekintve nagyon örültünk, hogy eljutott végre hozzánk az 1,5-ös dCi dízelmotor, amely egy praktikus, családi négykerekűről lévén szó látatlanban is ideális választásnak tűnik. A másfél literes dízelmotor a Qashqai-ban csak a legerősebb kivitelben, 106 lóerővel bírja mozgásra az Almera-utódot, mindezt szimpla elsőkerék-hajtáson keresztül. Ilyen összeállításban a 4X4-es kivitel nem választható.

Szerencsére hatsebességes

Szerencsére hatsebességes

Szerencsére hatsebességes


Bevalljuk őszintén, a hétköznapi forgalomban mi egyáltalán nem éreztük az összkerékhajtás hiányát, de hát ragyogó napsütésben, száraz útón ez a legtöbbször így van. Csak örültünk, hogy a magasított üléshelyzet jobb rálátást ad a forgalomra, és hogy parkoláskor nem kell azon aggódni, hogy mikor akadunk fel a padkára. Terepezésre egyáltalán nem gondoltunk.

Kapcsolható összkerékhajtás hiányában nem volt miért magasabb fogyasztástól és lomhább menetteljesítményektől sem tartanunk, igaz, hozzá tenném hogy én mindkét értékben jobbra számítottam egy parányival. A nomád perzsa törzs nevét viselő városi kompaktautó 7,8 liter gázolajat szipkázott magába légkondival a betondzsungelben, a szokásos, lendületes, de nem száguldozós tempó mellett.

Száguldozásra nem is igazán alkalmas a gépezet, az alul kicsit gyengélkedő és felül sem bivalyerős dízelmotor inkább

A dízel csak elöl hajt

A dízel csak elöl hajt

A dízel csak elöl hajt


nyugodt vezetési stílusra ösztönzi vezetőjét, mintsem őrült manőverekre. Többnek tűnik, de 12,2 másodperc alatt gyorsul százra a Nissan, és ha odalépünk, akkor 174 km/órás sebességgel roboghatunk maximum.
 
A Renault dízelmotor egyik legnagyobb előnye, hogy egy remek hatsebességes váltó csatlakozik hozzá, ami sajnos egyáltalán nem jellemző a kategóriában, és rendszeresen siránkozunk is emiatt. A Nissanban ezzel nincs gond, hatodikban autópályán is kényelmesen ellavírozhatunk vele.

Apróbb hibák és konklúzió a túloldalon


Városálló

Kicsit robusztusabb az átlagnál, mégis városi autónak szánja a Nissan a Qasqai-t, amivel mi is egyetértünk, főként az elsőkerék-hajtású változatoknál. Viszont a lágyítás már-már franciásra sikeredett, mi talán egy picivel feszesebb

Kicsit puritán érzést nyújt

Kicsit puritán érzést nyújt

Kicsit puritán érzést nyújt


futóművet is el tudtunk volna képzelni, amiben nem érezni ennyire imbolygósnak egy-egy gyorsabban vett kanyart.

A magas üléspozíció erre csak rátesz egy lapáttal, viszont kifejezetten pozitív tulajdonsága is van. Jól kilátni a magasból, többet érzékelünk a forgalom történéséből, mintha egy Swift kormánya mögött rónánk a kilométereket.

Ez a fajta biztonságérzet valódi biztonsággal is párosul, mivel a Qashqai kategóriájának egyik legbiztonságosabb autója. Ezt nem próbáltuk, de hiszünk az EuroNCAP eredményeknek.  Ügyel az autó a hátul ülőkre is, a középkonzol jelentős részét például a családot ábrázoló piktogramok foglalják el, amelyek gonoszan, pirosan fénylenek, ha nem kapcsolja be mindenki a biztonsági övet.

Ennél komolyabb terepet is bír

Ennél komolyabb terepet is bír

Ennél komolyabb terepet is bír


A hátul ülőket boldogítja a méretes panorámatető is, amely a Tekna felszereltségtől már a szériafelszereltség részét képezi, a hozzá tartozó elektromos árnyékolóval együtt. Hátulról jobb is felfelé bambulni, mert előre csak az óriási fejtámlákat nézhetjük, amelyet tesztautónkban egy atlétaszerűen lyuggatott szövettel borítottak. Nem túl ízléses.

Kívül igen, belül nem

Az ízlés szó több értelmezésben is felmerül bennünk a Qashqai esetén. Kívülről egy vagány, SUV-szerű, divatos Astra méretű autót látunk, ami tetszik, belülről viszont valami mást. A zömében fekete, kopogós műanyagok, a kissé puritán formavilág nem annyira meggyőző, hogy azonnal beleszeressünk.

Ezt látni hátulról

Ezt látni hátulról

Ezt látni hátulról


Extrából van bőven, a belső mégis túlzott egyszerűséget sugároz, néha az az érzésünk támadt, mintha egy olcsó fapados autóban ülnénk. A dizájnnál a helykínálat és a praktikus tárolók több piros pontot hoztak az autónak, és az elefántfül méretű visszapillantók által könnyen átlátható karosszéria pluszdicséretet érdemel.

Nem tökéletes autó a Qashai sem, de mivel hatmillió forint körül juthatunk hozzá egy jól felszerelt dízelváltozathoz, el tudjuk nézni a hibáit. Szerintünk többet nyújthat, mint egy hasonló áron mért alsóközepes.


Műszaki adatok -Nissan Qashqai 1.5 dCi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76 X 80,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 78(106)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,2
Végsebesség (km/h) 174
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 5
Vegyes (l/100 km) 5,4
CO2 kibocsátás (g/km) 174
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4315/1780/1615
Tengelytáv (mm) 2630
Csomagtér (liter) 410
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1471/415
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 65
Gumiméret 215/65 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) Acenta: 5 705 000
Konkurensek (forint) Toyota RAV4 2.2 D4-D Sol: 7 880 000
Suzuki SX4 1.9 GS: 5 330 000
Tesztelt autó ára (forint) n.a.
A szériafelszereltség fontosabb tételei itt olvasható
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Családnak, vagy asszonynak egyaránt jó autó a dízel Qashqai
Pontszám (max. 10) 7,5 pont

 

Mellette – Ellene
  • Jól néz ki
  • Tágas
  • Biztonságos
  • Megfizethető
  • Lehetne erősebb
  • Egy picit lágy
  • Puritán belső