A 2008-as Forma-1-es világbajnokság 15. fordulójával elérkezett az idény talán legjobban várt versenye, a Szingapúri Nagydíj.
Történelmi verseny
A futam sok szempontból is első lesz: a városállam először szerepel a száguldó cirkusz versenynaptárában, ez az első ázsiai utcai verseny, és legfőképpen az F1 történetének első éjszakai futama is lesz. A verseny történelmi jelentőségét még egy leheletnyit emeli, hogy a vasárnapi futam a Forma-1 800. világbajnoki fordulója is lesz egyben.
A Malajzia déli csücskénél fekvő szigetecske Marina Bay nevű, rövid egyenesekből és 23 kanyarból álló, 5067 m-es pályáját összesen 1500 reflektor világítja majd be. A tengerparton és Szingapúr belvárosában kanyargó aszfaltcsík szép hátteret kaphat majd a felhőkarcolókkal, és a brit gyarmati épületekkel – már ha lehet majd látni valamit a sportstadionokban megszokottnál négyszer fényesebb lámpáktól.
A nagyobb részt közutakra támaszkodó, de épített szakasszal is rendelkező pályához – ahogy Valenciában – egy híd is tartozik, amely egyben a legszűkebb rész is, mindössze 10 méteres. A versenyzők az első tapasztalatok alapján elégedettek a helyszínnel, de az előzések terén nem sokat ígérnek, az idény egyik leglassabb pályáján lehet, hogy nem látunk majd küzdelmeket.
Nagy kérdés az időjárás. Az eső valószínűsége egész hétvégén 50 százalék körül alakul, felhőszakadások bármikor előfordulhatnak, egyébként párás és meleg időre kell számítani, este sem csökken a hőmérséklet 25 fok alá.
Látványos bemutató Webberrel és Vettellel
Grand Prix Time
A futam menetrendje természetesen a hagyományostól eltérő. A pilóták és a csapatok kérésére minden sötétedésre került, így a pénteki első szabadedzés helyi idő szerint hétkor, a második fél tízkor indul, a szombati időmérő este tízkor, a vasárnapi futam pedig este nyolckor rajtol majd. Mivel ezek nekünk, európai nézőknek kényelmes időpontok (kvalifikáció: szombat 16:00, futam: vasárnap 14:00), így a pilóták és a csapatok is igyekeznek velünk egy ritmusban maradni, hajnalban fekszenek és délben kelnek.
A furcsa „időzónának” már nevet is talált valaki a szingapúri paddockban, az F1-esek a GPT, azaz a Grand Prix Time szerint élnek a hétvégén.
Kimi búcsút inthet a címnek
Most, hogy a körülményeket kiveséztük, nézzük, hogy mit is várhatunk a szereplőktől! Ahogy az utóbbi időben mindig, most is Lewis Hamilton a favorit a futam előtt, már ha egy teljesen új helyszínnél lehet ilyesmiről beszélni. Ami biztos, hogy Hamilton nagyon gyorsan tanul az új pályákon, és jól is megy. Az elbukott fellebbezés után egypontosra csökkent előnyén biztosan a lehető legtöbbet akar majd tágítani, és ha leesik az eső, akkor szinte már a kezében is van a győzelem, a Ferrari idén sosem ment jól vizes pályán.
Felipe Massa tovább folytathatja a harcot a bajnokságért, és ha a kis brazilnak sikerül elcsípnie a pole-t – ez pedig jól megy neki -, akkor a Hungaroringhez vagy Valenciához hasonlóan az előzés veszélye nélkül győzhet.
Jelenleg hatan vannak még versenyben a címért, bár hárman – Räikkönen, Nick Heidfeld és Heikki Kovalainen – már inkább csak matematikailag esélyesek, és ha bármelyikük pont nélkül végez, már kívül is találja magát a küzdelemből. Az aktuális világbajnoknak jó eredmény kell, hogy legalább papíron esélye legyen még a címvédésre.
Nico Rosberg egy köre a szimulátorban
A BMW-sek az utóbbi időben jó formát mutatnak, és Robert Kubicának a legutóbbi új utcai pályán is jól ment, így akár győzhet is a hétvégén, Nick Heidfeld pedig, ha célba ér, megdönti Michael Schumacher rekordját, és 25 futammal övé lesz a legtöbb sorozatban befejezett verseny.
Érdekes lesz látni, hogyan muzsikál a Toro Rosso, és a friss futamgyőztes Sebastian Vettel a monzaitól igencsak eltérő pályán, mi arra tippelünk, hogy jól, hiszen Valenciában is erős volt a kiscsapat.
A Toyota számára nagyon fontos a siker, ugyanis a Renault teljesen beérte a csapatot a konstruktőri küzdelemben, Fernando Alonso és Trulliék egy kis magánbajnokságban küzdenek majd minden egyes pontért.
Szingapúri Nagydíj
A pálya hossza: 5067 m
Körök száma: 61
Becsült köridő: 1:45