A Volkswagen-csoport úgy döntött nem várja meg, a Párizsi Autószalon mai nyitónapját, világújdonságait már tegnap este leleplezte. A hatalmas felhajtáshoz egy külön épületet alakítottak ki, Párizs külvárosában, ahova egy laza 20 perces vonatozással érkeztünk. Koktélok és édességnek látszó sós falatkák után sorra kerültek az autók is.
A hagyományos pavilonépület belsejében, egy kisebb stadiont alakítottak ki, ahol az újságírók, a vendégek körben a lelátókon kaptak helyet, míg az események lent a küzdőtéren zajlottak. A porondmester sorra szólította a cégcsoport márkáinak újdonságait és vezetőit, akik röviden bemutatták az újdonságaikat.
Lássuk mit is vonultatott fel Európa legnagyobb autógyártója. Az újdonságokat két csokorba szedtük, a másik csoportról ITT olvashat.
Videó a 12 újdonságról
AUDI:
Bár az Audi A4 sportváltozata, az S4 illetve az átlagosan 3,99 liter gázolajjal működő A4 TDI e koncepció is itt volt látható elsőként, de sokkal érdekesebb, az A1 Sportback concept. A 2007-ben elkészített háromajtós A1 project quattro után ezúttal egy ötajtós tanulmány mutatja meg, milyen is lesz a hamarosan érkező legkisebb Audi.
A csupán 3,99 méter hosszú A1-ben hibridmotor dolgozik. A 150 lóerős 1,4-es turbómotor mellé a sebességváltóba egy 27 lóerős, ugyanakkor 150 Nm nyomatékkal bíró villanymotor kerül. 100 kilométert képes tisztán villanyüzemben is megtenni a kocsid, de vegyes használatban is megelégszik 3,9 liter benzinnel. 0-ról 100-ra 7,9 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 200 km/óra.
Most még négy ülés szerepel benne, de ha a széria is elkészül, abban valószínűbb egy hátsó pad.
SEAT:
Az egy kaptafára készülő modelljei mellé a SEAT egy hagyományos limuzint is csatasorba állít. Elkészült az Exeo, amely lényegében az előző Audi A4 átfazonírozásával készült. Ez persze nem feltétlenül hátrány, hiszen az most is elegáns, amikor pedig beültünk kifejezetten prémiumhatású belsőben találtuk magunkat. Az Exeo három benzines (102-200 LE) és három közös-nyomócsöves dízelmotorral (120-170 LE) kerül forgalomba, melyek közül csak a 22 ezer eurós (5,3 millió Ft) ártól megvásárolható 1,6-os nem kap turbót.
Nem hiányzott a SEAT prezentációjából az új Ibiza Cupra sem, amelyről továbbra sem sikerült kiderítenünk, hogy milyen motor is van benne. Az első angol sajtóanyag szerint twinturbo, a spanyol szerint biturbo, míg a most kapott közlemény szerint twincharger. A lényeg persze, hogy 180 lóerős.
ŠKODA:
2009-re megújult a Škoda legnépszerűbb modellje az Octavia. Az ötajtós és kombi karosszériával készülő kocsi a Superbre jobban hasonlító orr résszel folytatja pályafutását. Ám nemcsak ez első lámpák, de a hátsók illetve a hűtőmaszk és a lökhárítók is megváltoztak. Az új ködlámpák kanyarfényszóróként is üzemelnek.
Belül elsősorban az átformázott ülések, az új hifi és navigációs rendszer esetleg a korábbitól eltérő klíma vezérlő tűnhet fel, de nekünk leginkább az új kormány krómbetétje jön be, amely a Škoda jelvénnyel és a műszerfal óráival egy vigyorgó arcot formáz.
Összesen 6 motorral készül az új Octavia, ezek közül kettő dízel, több változat automata váltóval is elérhető. A leginkább figyelemre méltó az 1,4-es turbómotor (120 LE), amely párosítható a 7 fokozatú DSG váltóval is, de van 1,4-es és 1,6-os szívómotor illetve 1,8 turbó is. A dízelek az ismert 1,9 és 2,0 TDI-k.
Az újdonságokat két csokorba szedtük, a másik csoportról ITT olvashat.