Tavasszal mutatkozott be a FIAT 500 felpaprikázott változata, az Abarth. Ám a sportrészleg azóta sem pihent, két újabb modellt készített. A Párizsi Autószalonon leplezik le az 500 Abarth SS-t (tényleg így hívják) illetve a versenypályákra tervezett Assetto Corse Abarthot.

Az „esseesse” lényegében nem más, mint egy csomag, amelyet az 500 Abarthhoz lehet megvásárolni. Ezzel 135 helyett 160 lóerőssé válik a motor, mialatt a nyomaték 180-ról 206 Nm-re emelkedik. A pluszteljesítmény hatására fél másodpercet javul a járgány sprintideje, azaz 7,4 másodperc után már képes 100-zal hasítani. Az 500-as végsebessége 205-ről 211-re emelkedik. A fékezéssel sem lesz gond, miután a csomagban nagyobb tárcsák is szerepelnek, de a rugókat is feszesebbekre cserélik.  

Csomagban vásárólhatók a kiegészítők
Külsőleg szinte ugyanolyan az SS

Külsőleg szinte ugyanolyan az SS

Külsőleg olyan az SS, mint az 500 Abarth


Külsőleg csupán új, fehér, 17 colos felnijeiről azonosítható az SS-kivitel, de másra nincs is szükség, hiszen az Abarth 500 eleve kiemelkedően jól néz ki. Az egyedi lökhárítók, a tető- és a küszöbspoiler, a piros-fehér kockás zászló a kocsi tetején mind-mind érzékeltetik, hogy ez egy igazi kis méregzsák.

Ennél is vadabb a FIAT 500 versenyváltozata, az Assetto Corse Abarth. Ezen versenypályára optimalizált szárny és orrspoiler, aprócska visszapillantók, gyorszárak valamit OZ Racing-felnik jelzik, hogy nem utcai használatra termett. Bár a normál változatnál 120 kilóval könnyebb az Asetto Corse, a győzelemhez ez kevés lenne, ezért az 1,4-es motor is többet nyújt. 200 lóerő illetve 300 Nm nyomaték vár bevetésre. Ilyen adatok mellett az új hatfokozatú váltó, a kőkemény futómű és a nagy teljesítményű fék már csak hab a tortán.