Hírszerkesztő kollégám ugyan már réges régen megírta, hogy miféle újdonságokkal készül a Hyundai a Párizsi Autókiállításra, de néhányan már bekukkanthattunk a koreai autógyár rüsselsheimi központjának egyik fallal körbevett, hátsóudvarára, így most újabb információk érkeznek.
Fotózni tilos
Magas kerítések, diszkréten lefüggönyözött ablakok és kevésbé diszkrét, fotózni tilos táblák keserítik el a fényképezőgéppel érkezőket. Hamar megnyugtatnak, hogy nem kell aggódni, a sajtóanyagban találunk majd képeket, adatokat szép számmal. Ennek ellenére nem örülünk.
A hosszú beszédek alatt megpróbálunk mindent megjegyezni. Megtudjuk, hogy a Hyunda-KIA a világ ötödik legnagyobb autógyártója és a korábban még kétkedve figyelt koreai modellek megbízhatósága idénre már elérte az ágazat által jegyzett átlagot. Szép ábrákon mutogatják, a Hyundai hová pozícionálja termékeit a konkurensek gyűrűjében és néhány jövőbemutató tervet is megosztanak az újságíróhaddal.
Az előadás utáni szünetben egy darabig tartottuk magunkat a határozott piros vonallal átmetszett fényképezőgép tábla tiltásához, és nem kattintgattunk a mázsányi, feleslegesen cipelt felszereléssel. Aztán egyre többen kezdtek neki a fotózásnak, a vendéglátóink pedig nem mutatták semmi jelét a haragnak, így mi sem jöttünk haza saját képek nélkül.
i20
A Hyundai Getz utódjának szánt i20-ashoz szaladtunk elsőnek, amelyet a hírek szerint kifejezetten az európai piac igényei szerint alakítottak ki. Ebből a hagyományos kivitelek mellett alacsony CO2 kibocsátású, az i-blue sorozatba tartozó változat is várható, amely 100 gramm alatti szén-dioxid kibocsátásával hívja fel magára a figyelmet. Ezt 1.4 literes turbódízel motorral és a hozzákapcsolt, átalakított hatfokozatú váltóval éri el a főleg városi araszolgatásnál hatékony start-stop funkcióval is felvértezett kisautó. Persze a már bevált apróbb trükköket is be kellett vetni, így a másfél centiméterrel leültetett kasztni, a jobb légellenállás érdekében beburkolt nyílások, valamint az alacsony gördülési ellenállású abroncsok is mind megtalálhatók a takarékos, 3,75 literes fogyasztással kecsegtető i20-asban. Kezdetben csupán ötajtósként lehet majd megvenni az i20-ast, a háromajtós kivitel érkezése a jövő év elején várható.
Kattintás után megérkezik a hibrid Santa Fé és bemutatkozik a legnagyobb Hyundai is
Hibrid Santa Fé
De akad itt más környezetkímélő modell is, a Santa Fé személyében. Az ismerős lemezek alatt itt már komolyabb változtatások is megtalálhatóak. A 2.4 literes motorhoz hatfokozatú automatikus váltó csatlakozik, amelyeknek szükség esetén a 41 lóerőnyi teljesítmény leadására képes villanymotor is besegít. Ennek eredményeképpen a nem éppen könnyed termetű járgány 6,2 literes üzemanyag-fogyasztással hívja fel magára a figyelmet, valamint a 148 grammos CO2 kibocsátás is szép teljesítmény egy termetes szabadidő-autótól.
A villanymotorok táplálásához szükséges energiát 270 voltos lítium-polimer akkumulátorban tárolja a Santa Fé. Utóbbi előnyei közé tartozik a nagyobb energiasűrűség, az olcsóbb ár és a strapabíróbb szerkezet, de a töltési, kisütési ciklusokat is jobban bírja, mint a lítium-ion akkumulátorok. A Hyundai tervei szerint az első hibridek 2009 nyarától kerülhetnek a piacra.
ix55
Európán kívül már nem számít újdonságnak a koreaiak hatalmas, hétüléses szabadidő-autója. Az ix55-ös Amerikában Veracruz néven fut, bár az európai piacra szánt változatot a helyi igényeknek megfelelően alaposanátdolgozták, kívül-belül egyaránt.
Motorválasztéka is inkább európai, a 3.0 literes 240 lóerős V6-os motor gázolajat éget, és a gyári adatok szerint 9,4 liternyi üzemanyaggal beéri 100 kilométerenként. A gyors és lágy váltásokról hatfokozatú automatikus váltó gondoskodik.
Bár összkerékhajtás dolgozik benne, mégis inkább aszfaltra szánja a gyár a Tucson és a Santa Fé fölé érkező behemótot, amelybe az egész családot bepakolhatja, aki megengedheti majd magának.