AA hannoveri haszonjármű-kiállítás keretein belül mutatta be a FIAT a Fiorino Electric modelljét, amely helyi szinten nulla emisszióval üzemel. Az új elektromos hajtású Fiorino a már számos hivatalos szerv és vállalat által használt Dobl? Electric típus továbbfejlesztése. A kocsit a Micro-Vett fejlesztette ki a FIAT-tal karöltve. A Fiorino Electric nem egy tanulmányautó, hanem gyakorlati megoldás, az autó értékesítését az év végén kezdik meg.

30/60 kilowatt teljesítményű, háromfázisú aszinkronmotor gondoskodik a hajtásról, amely 6,4 másodperc alatt gyorsítja nulláról 50 km/órás sebességre az autót. A jármű csúcssebessége 100 km/óra fölött van, de ide eljutni azért nem egyszerű, közel fél percet vesz igénybe a manőver.

A villanymotor névleges nyomatéka 130 Nm, de átmenetileg 260 Nm nyomatékkal is üzemelhet, még fürgébbé téve az elindulást, illetve megkönnyítve a haladást, így az autó akár 20 százalékos emelkedőn is képes felmenni teljes terhelés mellett.

A lítiumion akkumulátorok több mint 100 kilométeres hatótávot biztosítanak a Fiorinónak, feltöltési idejük csupán 6-8 óra, háztartási dugaszolóaljzatról. Elhelyezésük olyan ügyesen történt, hogy sem a rakteret nem csökkentik, sem a külső méreteket nem növelik.

A Fiorino Electric elsősorban kis és közepes csomagok városi szállítására alkalmas, akár korlátozott forgalmú területeken is, mint a piacok, kórházak.