A Párizsi Autókiállításon egészen megörültünk a patinás orosz márkának. A csilli-villi standok után itt jótékony félhomályban bujdostak a Nivák, Kalinák, Priorák. Sebaj, a reflektorok hiányát a fényképezőgép érzékenyebbre állításával és a vaku aktiválásával orvosoltuk és a drága, látványos díszletek hiányán is túltettük magunkat.
Pörög a Forradalom
A Ladastand egyik sztárja a gyorsan forgó porondon pirosló Revolution fantázianevű tanulmányautó. Felnijein büszke felirat hirdeti, hogy ezek nem akárkinek készültek, hanem kifejezetten a Lada Sport számára. Bár az egész formának valamiért olyan hangulata van, mintha az elmúlt évtizedben vetették volna papírra a vonalait, azért látunk benne fantáziát. Kár, hogy a LED-es hátsó lámpák inkább hasonlítanak bazári bóvlira, mint tisztességes lámpatestre de sebaj.
Szomorú belső
Gyorsan bepattantunk a kiállított járgányokba, hogy kiderüljön változott-e valami a Lada háza táján. A belsőről nehéz lelkendezni, ugyanis nincs miért. A műanyagok rémisztőek, és a kidolgozásról sem az jut az eszünkbe – mint a régi orosz dolgokról -, hogy van bennük anyag. Apró érdekesség, hogy a belső világításnál és a pótféklámpánál már LED-eket használtak az orosz mérnökök.
Inkább továbbállunk, megpróbálunk egy még ennél is elkeserítőbb standot keresni, ha már a Moszkvában bemutatott szabadidő-autónak a nyomát sem találtuk.