Korábban több érintett település sem adta a hozzájárulását a híd használatbavételéhez. Szigetmonostornak például az eredeti megállapodás szerint járna egy külön híd, mert az M0-s hídnak környezetvédelmi okokból nincs lejárója a szigetre. Ám annak még a tervezési munkái sem kezdődtek el.
Budakalásznak a híd miatti forgalomnövekedés kompenzálására elkerülő utat, zajvédő falakat és forgalombiztonsági beruházásokat ígért a kormány, de ezekből egyik sem teljesült. Most úgy tűnik, az önkormányzatoknak és a minisztériumnak sikerült megegyeznie, így hamarosan használatba vehetik az autósok az átkelőt, illetve az M0-s új, a 2-es és 11-es főút közötti szakaszát.
A Megyeri hídon várhatóan naponta 57 ezer jármű halad át, mintegy 20 százalékkal csökkentve az Árpád híd, a Szentendrei és Váci út forgalmát. Az új átkelő megnyitásával megkezdődhet a Margit híd felújítása is. A híd közvetlen kapcsolatot létesít a III. kerület, a budai oldal települései, valamint a pesti oldal között.
A Megyeri hídhoz a főhíd mellett kisebb hidak is tartoznak, így az ország legnagyobb átkelője, hossza eléri a 3,2 kilométert. A Duna feletti átívelő rész 1860 méter hosszú. Mintegy 63 milliárd forintért, két év alatt építették meg a kivitelezők.