A főszereplők
A főszereplők
Fotó megosztása:
Szinte csak a rajt volt sima
Szinte csak a rajt volt sima
Fotó megosztása:
Nagyot versenyeztek
Nagyot versenyeztek
Fotó megosztása:
Alonsónak összejött!
Alonsónak összejött!
Fotó megosztása:
Boldog triumvirátus
Boldog triumvirátus
Fotó megosztása:
Webber és Barrichello is kiesett
Webber és Barrichello is kiesett
Fotó megosztása:
Így alakult!
Így alakult!
Fotó megosztása:
A Williamsnél a büntetésen sem buktak
A Williamsnél a büntetésen sem buktak
Fotó megosztása:
Kovalainen névtelenül autózott
Kovalainen névtelenül autózott
Fotó megosztása:
A szerelő nem sérült meg
A szerelő nem sérült meg
Fotó megosztása:
Káosz a Ferrarinál
Káosz a Ferrarinál
Fotó megosztása:
Két évet vártak a győzelemre
Két évet vártak a győzelemre
Fotó megosztása:
Nakajima is elcsípett egy pontot
Nakajima is elcsípett egy pontot
Fotó megosztása:
Nem sokat ért a bajnoki áldás
Nem sokat ért a bajnoki áldás
Fotó megosztása:
Trullinak nem jött be
Trullinak nem jött be
Fotó megosztása:
Előzni is lehetett
Előzni is lehetett
Fotó megosztása:
Hamilton "visszakapta" a Belgiumban elvesztett pontokat
Hamilton "visszakapta" a Belgiumban elvesztett pontokat
Fotó megosztása:
A toyotásoknak nem tetszett az eset
A toyotásoknak nem tetszett az eset
Fotó megosztása:
Európában is jó lenne?
Európában is jó lenne?
Fotó megosztása:
Elengedést várt...
Elengedést várt...
Fotó megosztása:
Siker minden szempontból
Siker minden szempontból
Fotó megosztása:
A 2007-es idény kezdete óta számos versenyző futamát tette már tönkre a szabály, amely alapján a biztonsági autó pályára lépésekor lezárják a bokszutcát. Az eredeti szándék szerint ez azt akadályozná meg, hogy a pilóták a safety car miatt lelassult mezőnyben ne hajtsanak veszélyes sebességgel a bokszutca felé a baleset helyszínén egy előnyt jelentő kiállás reményében.
Mellékhatásként azonban sok-sok pilóta kapott már büntetést amiatt, mert a biztonsági autós fázis alatt kényszerültek kiállni, például azért, mert másképp kifogyott volna az üzemanyaguk, mások pedig a véletlennek köszönhetően állhattak a dobogóra – legutóbb épp Fernando Alonso. Az F1 berkeiben és a rajongók körében is sokan panaszolják, hogy így nem az érdemek alapján születik az eredmény, akár sorsolhatnák is a győztest.
A szabály megváltoztatását már az év eleje óta fontolgatják, azonban néhány félig-meddig sikeres teszten kívül eddig nem született eredmény.
A BMW-sek már többször rajtavesztettek a bokszutca lezárásán – Szingapúrban épp Robert Kubica -, így érthető, hogy a csapat változtatást követel. A főnök, Mario Theissen szerint a lengyel pilóta legutóbb a biztos dobogót bukta el.
„Nem tudom, lehet, hogy nem is a második helyet veszítettük el, hiszen Robert a végül győztes Alonso előtt volt. Elkeserítő, hogy a biztonsági autós szabály miatt megint rosszul jártunk” – mondta a német szakember.
A McLaren második embere, Martin Whitmarsh szerint Szingapúr újra megerősítette, hogy a változtatás elkerülhetetlen.
„Biztos vagyok benne, hogy a jövő év elejére meglesz. Mostanra mindenki felismerhette, hogy ez így reménytelenül rossz, változtatni kell, már a tél folyamán. Mindenki tudja, hogy így kell lennie, és én bízom benne, hogy változtatunk is.”