A tavaly ősszel bemutatott Kangoo Compact koncepcióautó nyomán a Renault elkészítette a Kangoo Be Bopot. A Kangoo rövidített változatának ható kocsi mindössze 3,87 méter hosszú, viszont több mint 1,8 méter széles, illetve ugyanilyen magas. A 38 centiméterrel megkurtított karosszérián belül nem az utasok helye, hanem a csomagtartó tűnt el. Alaphelyzetben csak 174 literes.

Kabrió a Renault Kangooból 1
Kabrió a Renault Kangooból 21


A mókás autón a „rövidítés” miatt nem jutott hely hátsó ajtóknak. A hátsó üléshez azonban nemcsak az elsők előre döntésével vezet az út, de a csomagtérajtón keresztül is, miután a „küszöb” ott akár 100 kilót is elbír, a két ülés között pedig 24 centis átjárót alakítottak ki. Ha az ülésekre nincs szükség, a padlóba hajtogathatók, s máris közel másfél köbméternyi helyre lehet cuccolni.

Ám nemcsak ez teszi különlegessé a hátsó traktust, de az a tény is, hogy kabrióvá alakítható. A tető hátsó – amúgy üveges – része előrecsúsztatható, miközben a hátsó szélvédő a csomagtérajtóba süllyeszthető. Így a hátul ülők zavartalanul utazhatnak az égbolt alatt, persze elöl sem maradnak ki a jóból, nekik is jut két kisebb billenőtető.

Kabrió a Renault Kangooból 22


Bár hasonlít a Kangoora, a Be Bop azonnal jelzi a különbséget, hiszen kétszínű fényezéssel készül. A motorháztető, a lökhárító, a hátsó ajtók egy része, illetve a külső visszapillantók ezüstben pompáznak, elütve az autó többi részének választható színétől.

Egyértelmű, hogy a Citroën Nemo és a Peugeot Bipper ellenfeleként kíván fellépni a kis Kangoo, azaz az aktív fiataloknak szánják. Ezért nem meglepő, hogy a vidám belsőben a hagyományos CD-játszó mellett, USB-, MP3-as és iPod-csatlakozó is szerepel, de a Bluetooth-kapcsolat sem hiányzik.

Háromféle motorral indul a Kangoo Be Bop gyártása. A jövő tavasszal piacra kerülő járgányban a 85, illetve 100 lóerős, 1,5-ös turbódízel mellett az 1,6-os 105 lóerős benzinmotor szerepel.