Ha valaki Subarut vásárolt korábban, az biztos lehetett benne, hogy az autója négykerék-hajtású, benzinmotoros, és boxermotor hajtja. Ez egy ideje megváltozott, miután a japán gyár megépítette első dízel erőforrását. A technikát egyre több típusában is alkalmazza a vállalat. A korábban elkészített dízel Legacy és Outback modell után a Párizsi Autószalonon mutatkozott be hivatalosan a Forester és az Impreza gázolajos változata.

A Subaru standján a valódi autók mellett számos „robbantott” szerkezeten ismerhettük meg az új motort és a hozzá tartózó váltót és hajtást.
 

Boxerdízelt mindenbe! 1
Boxerdízelt mindenbe! 47


A 2,0 literes blokk abban a tekintetben nem hoz újat, hogy boxer kialakítású, viszont mégiscsak újdonság, mivel ilyet korábban egyetlen gyártó sem alkotott. Mindkét modell esetében 350 newtonméteres nyomatékot produkál a vízszintes hengerekkel épített motor, de míg a Forester 147, az Impreza 150 lóerős. A különbség az intercoolerhez jutó hűtőlevegő mennyiségéből adódik.

A részecskeszűrővel is ellátott motorokhoz egy szintén új, hatsebességes manuális váltó csatlakozik, amely a Subaru legendás szimmetrikus összkerékhajtásához továbbítja a nyomatékot. A dízelek nemcsak az üzemanyag tekintetében mások, de áthangolják a kormányzást és a felfüggesztést is azoknál.

Boxerdízelt mindenbe! 48


Ebben a kombinációban a Forester kategóriája a legjobb, 6,3 literes fogyasztással büszkélkedhet. Nulláról a 100 km/órát 10 másodperc alatt képes elérni, miközben a végsebessége 185 km/óra, tehát szó sincs arról, hogy nagy kompromisszumot kellene vállalni a szabadidő-autóval.

Az új dízelmotorral az Impreza is igazi alternatíva lehet alsó-középkategóriában, ahol olyan ellenfelek szerepelnek, mint a Mazda3, a Toyota Auris, vagy a VW Golf. A dízel Impreza hozza a subarus dinamikát, 8,6 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, miközben a végsebessége 205 km/óra. Ehhez képest csupán 5,8 litert fogyaszt száz kilométerenként.

Nem véletlen a dízelek előretörése a Subarunál, hiszen az európai eladások még mindig a gázolajos modellek előretörését mutatják, így a rali-világbajnokságban is érdekelt márka azt reméli, hogy jelentősen növelheti az európai eladásait.