Vadabb Avensis
Ha nem is lett igazán vad, a harmadik generációs Avensis biztosan fiatalosabb és dinamikusabb a korábbinál. Az európai igényeknek való megfeleltetésről egy 35 tagú mérnökbrigád gondoskodott, akik kiutaztak Japánba, hogy összebeszéljenek az ottani kollégákkal.
Állítólag sikerül a vezetési élményt is feljavítaiuk, miközben takarékosabb és „zöldebb” motorok forgatják mostantól a kerekeket. Emellett nyújtottak 50 millimétert mindkét verzión, ugyanis nem csak a limuzint, de a kombit is bemutatták. Utóbbiban bőséges 543 literes raktér fogadja a csomagokat, míg a limuzinban 509.
A belső is fiatalosabb a korábbinál mivel a műszerfal az Aurisra hasonlít egy picit, de az összhatás így is inkább elegáns. Első próbára tágasabbnak hat az utastér is, lábhely és a fejtér bőséges.
Változott a harmadik Avensis motorpalettája is, mindegyik motor „tisztább” a korábbinál. Jócskán megerősödött az 1,6-os alapmotor, most 132 lóerő és 160 Nm hajtja előre, ráadásul egy hatsebességes váltón keresztül. Ettől felfelé viszont nincs nagy előrelépés lóerőben, az 1,8-as 147, míg a kétliteres 152 lóerős. Az 1,8-astól felfelé egy új fokozatmentes (Multidrive S) váltó is választható.
Dízelből 125 lóerős kétliteres, 150 és 180 lóerős 2,2 literes áll rendelkezésre. Mindegyikhez hatsebességes manuális váltó az alap, de a D-4D 150-eshez hatsebességes automata is választható.
Insignia Sports Tourer
A négy- és ötajtós Insigniát már korábban leleplezték Londonban, a sportos kombi viszont a franciáknak maradt, a 190 lóerős BiTurbo dízelmotorral együtt. Ahogyan a nevéből is sejteni lehet az Insignia Sport Tourer, 4,9 méteres hossza ellenére egy dinamikus családi kombi, amihez összkerékhajtás is rendelhető.
Csomagtere szinte literre megegyezik az Avensisével (540), amit a programozható nyitási magasságú csomagtérajtó és a szintszabályzó tesz még vonzóbbá. Ha már sportos, akkor érdemes megemlíteni a vadiúj 1,9-es, 190 lóerős dízelt, valamint a 180 lóerős, 1,6-os turbós benzinest, amelyek mellé még hét másik motor válaszható.
Belehuppanva az Insignia szintén szép és jó, és úgy hátra tudjuk tolni benne az ülést, hogy a kilométerórát már csak távcsővel lehet leolvasni. Sokat vár az autótól az Opel, szerintünk nem is hiába.
Amerikai szépség
Szintén a GM standon simogatják a hoszteszek a CTS Sport Wagont, amit Európában eddig még sehol sem láthattunk, pedig igen tetszetős. A hihetetlenül agresszív fellépésű limuzin orrát egy picit megszelídítették ugyan, de a hozzácsatolt, hosszú szögletes hátsóval még így is agresszívebb az európai konkurenseknél.
A 250 lóerős dízelmotor még várat magára egy picit, egyelőre a 3,6 literes V6-os mellett kellet döntenünk, ha tetszik a Caddy.