A Zengő Motorsport színeiben versenyző magyar pilótáért, Michelisz Norbertért is izgulhattunk a hétvégén. A túraautó vb (WTCC) betétfutamában versenyző magyar alakulat 3 pilótával ostromolta idén a mezőnyt.
Az egyforma teljesítményű SEAT Leonokban az F1-es kommentátor Wéber Gábor mellett, Kontra György és Michelisz ültek ebben a szezonban.
A SEAT Európa kupa lényege, hogy a két futamból álló versenyhétvégéken legjobban szereplő versenyző automatikusan indulási jogot szerez magának a soron következő világbajnoki futamra.
A magyarok idei mérlege: egy év elei futamgyőzelem a francia utcai versenyen és számos előkelő rajtpozíció Wébertől, valamint négy (4!!!) pole-pozíció Michelisztől, ha a monzait is ide vesszük. Norbi ráadásul általában 4-5 tizeddel verte a mezőnyt az edzéseken. Ahogy mondani szokták, a levegőben lógott már az újabb magyar siker. Az, hogy miért nem jött ki előbb a lépés a fiúknak, az már más kérdés. Sajnos egy-egy defekt, időnként pedig a szimpatikus, lökdösődő spanyol, olasz származású fiatalemberek tettek keresztbe nekik.
A lényeg, hogy Norbi, a hétvégi monzai futam első versenyét rajt-cél győzelemmel zárta, a vasárnapi második versenyen pedig, a szabályoknak megfelelő fordított felállásnak köszönhetően, a nyolcadik helyről rajtolhatott.
Itt már csak az volt a kérdés, hogy előrébb tud-e furakodni, miközben persze vigyáz magára, nehogy hátulról kilökjék, amivel elesett volna a pontszerzéstől. A rajt utáni óvatos kezdés volt végül a nyerő taktika, hiszen hiába került hátra a 11. hely környékére, a kicsúszások és a nagyszerű előzéseknek köszönhetően, végül az ötödik helyig masírozott előre. Ez azt jelenti, hogy ő indulhat a következő világbajnoki futamon Japánban.
A történethez tartozik egyébként, hogy szerencsére a SEAT mérnökei sem teljesen vakok. Kis ország vagyunk, technikai sportokban Talmácsi Gáboron kívül igazából nem tudunk sokat felmutatni, de csodák bizony léteznek. Van egy olyan versenysorozat, ahol egy kis szerencsével és támogatással, érvényesülni tud egy tehetséges versenyző.
Szóval nem vakok a gyári csapat mérnökei, minden segítséget megadtak a minimális költséggel dolgozó csapatnak. A második verseny előtt például grátiszba adtak egy turbót, mert a telemetria szerint csak 80%-os volt a győzelmet érő technika. Kijelentették, hogy Norbit akarják a Japán futamon a WTCC mezőnyében látni, ami így össze is jött. Reméljük, nem agyalnak sokat a következő lépésen és beültetik egy teljes szezonra a volán mögé.
A magyar nyelven is sugárzó Eurosport a sorozat egyik kiemelt szponzora, így élőben izgulhatunk majd a magyar versenyzőért október 24-26.-között.
Mi az a WTCC? |
A DTM (Német túraautó bajnokság) mellett, a második (?) legnépszerűbb zárt karosszériás versenysorozat a világon. A WTCC mezőnyét számos korábbi F1-es és jó néhány tapasztalt öreg róka alkotja. Alessandro Zanardi, Tiago Monteiro, Gabriele Tarquini és a többszörös győztes BMW-s Andy Priaulx neve jó néhány autósport rajongónak, bizonyára ismerősen cseng. Gyári és magán csapatok is harcba szállhatnak, egyelőre BMW 320si, Chevrolet Lacetti, Honda Accord és az idei évtől LADA 110-es versenyautók indulnak a benzines és a dízel SEAT Leonok mellett. A BMW hosszú ideje uralta a mezőnyt, de az elmúlt időszakban a Chevi és a SEAT is feljövőben van. Mi több, a TDI motoroknak köszönhetően, ebben az évben át is vette a vezetést a SEAT. A versenyhelyszínek: Curitiba (Brazília), Puebla (Mexikó), Valencia (Spanyolország), Pau (Franciaország), Brno (Csehország), Estoril (Portugália), Brands Hatch (Nagy-Británia), Oschersleben (Németország), Imola (San Marino), Monza (Olaszország), Okayama (Japán), Macau (Macau). |