2009-ben alaposan megváltozik a Forma-1: visszatérnek a minta nélküli, slick gumik, jelentősen korlátozzák az aerodinamikai tapadást, és ha minden jól megy, az energia-visszanyerő hibrid rendszert, az ún. KERS-t is bevezetik.

A KERS fejlesztése azonban több csapatnak is gondot okoz, és ez alól még az olyan nagyok sem kivételek, mint például a Ferrari – lehet, hogy bajban lesznek jövőre…  

„A legnagyobb (2009-es) kihívás a KERS, mert az egy olyan technológia, amit korábban nem próbáltunk. Persze az aerodinamikán is sokat dolgozunk. Megbízhatósági problémák is voltak a KERS-szel. Nem tagadhatom, egy kicsit késésben vagyunk. Mondjuk úgy, hogy mostanra szerettem volna kipróbálni a rendszert” – ismerte el a Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa.

„Sok dolgot kellene elvégeznünk, az idő pedig szorít. Két héttel több időnk lesz (télen), mint korábban, de nekünk is tartanunk kell magunkat a közös tesztnaptárhoz. A január közepi tesztről nem maradhatunk le. A bajnoki küzdelemben sok erőforrást fordítottunk az F2008-ra, most meg gyorsan kellene ezt kiegyenlíteni. A legtöbb alkatrészt már le is gyártottuk, a KERS pedig még csak a munkapadon van” – festett nem túl biztató képet az olasz szakember.

Hockenheimben győzni kellene
Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs

Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs

Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs


Costa azt is elmondta, hogy a 2009-es autók első pillantásra is jelentősen eltérnek majd a mai modellektől, látványos változásra kell számítani:

„Az első szárny megdöbbentő lesz, ugyanis ugyanolyan széles lesz, mint az autó nyomvonala. Sokszor le fog törni, ugyanis eltakarják a kereket, könnyű lesz egy-egy ütközésnél elhagyni. A tetejébe a hátsó szárny magasabb és keskenyebb lesz, a kasztni pedig sokkal zártabb, simább, ne lehet majd a mostanihoz hasonlóan mindenhol szellőzőket vágni, a hűtőrendszert is alaposan át kellett tervezni.”