2009-ben alaposan megváltozik a Forma-1: visszatérnek a minta nélküli, slick gumik, jelentősen korlátozzák az aerodinamikai tapadást, és ha minden jól megy, az energia-visszanyerő hibrid rendszert, az ún. KERS-t is bevezetik.
A KERS fejlesztése azonban több csapatnak is gondot okoz, és ez alól még az olyan nagyok sem kivételek, mint például a Ferrari – lehet, hogy bajban lesznek jövőre…
„A legnagyobb (2009-es) kihívás a KERS, mert az egy olyan technológia, amit korábban nem próbáltunk. Persze az aerodinamikán is sokat dolgozunk. Megbízhatósági problémák is voltak a KERS-szel. Nem tagadhatom, egy kicsit késésben vagyunk. Mondjuk úgy, hogy mostanra szerettem volna kipróbálni a rendszert” – ismerte el a Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa.
„Sok dolgot kellene elvégeznünk, az idő pedig szorít. Két héttel több időnk lesz (télen), mint korábban, de nekünk is tartanunk kell magunkat a közös tesztnaptárhoz. A január közepi tesztről nem maradhatunk le. A bajnoki küzdelemben sok erőforrást fordítottunk az F2008-ra, most meg gyorsan kellene ezt kiegyenlíteni. A legtöbb alkatrészt már le is gyártottuk, a KERS pedig még csak a munkapadon van” – festett nem túl biztató képet az olasz szakember.
Hockenheimben győzni kellene
Hockenheimben győzni kellene
Fotó megosztása:
Megmondta: izgalmas a bajnokság
Megmondta: izgalmas a bajnokság
Fotó megosztása:
Kit léptetnek elő?
Kit léptetnek elő?
Fotó megosztása:
Van min gondolkodni
Van min gondolkodni
Fotó megosztása:
Mi lesz, ha kiszáll?
Mi lesz, ha kiszáll?
Fotó megosztása:
Räikkönenék esélytelenek voltak
Räikkönenék esélytelenek voltak
Fotó megosztása:
Domenicalira nagy munka vár
Domenicalira nagy munka vár
Fotó megosztása:
Visszavonulás helyett hosszabbítás?
Visszavonulás helyett hosszabbítás?
Fotó megosztása:
Nagyon nem ment
Nagyon nem ment
Fotó megosztása:
Elkallódott a Corvette
Elkallódott a Corvette
Fotó megosztása:
Előbb-utóbb átül
Előbb-utóbb átül
Fotó megosztása:
Monacót ismételné
Monacót ismételné
Fotó megosztása:
Massa hős, Räikkönen kiábrándító
Massa hős, Räikkönen kiábrándító
Fotó megosztása:
Utcai autó után megint F1-est tesztel
Utcai autó után megint F1-est tesztel
Fotó megosztása:
Ha ezután sem javít, elszáll a bajnokság
Ha ezután sem javít, elszáll a bajnokság
Fotó megosztása:
Nálunk lehetett utoljára hibázni
Nálunk lehetett utoljára hibázni
Fotó megosztása:
Élete legjobb versenyének borzalmas vége
Élete legjobb versenyének borzalmas vége
Fotó megosztása:
Nagyon harcias
Nagyon harcias
Fotó megosztása:
Elég nagyok a dupla munkához
Elég nagyok a dupla munkához
Fotó megosztása:
Costa bízik a sikerben
Costa bízik a sikerben
Fotó megosztása:
A végén kell a legjobbnak lenni
A végén kell a legjobbnak lenni
Fotó megosztása:
Ugyanaz volt a hiba, mint Massánál
Ugyanaz volt a hiba, mint Massánál
Fotó megosztása:
Az olasz sajtó mögötte áll
Az olasz sajtó mögötte áll
Fotó megosztása:
Motiváltabb, mint valaha?
Motiváltabb, mint valaha?
Fotó megosztása:
Végleg eltűnhet a dohányreklám
Végleg eltűnhet a dohányreklám
Fotó megosztása:
Domenicalinak hamarosan döntenie kell
Domenicalinak hamarosan döntenie kell
Fotó megosztása:
Alonsónak nincs hely, a bajnok marad
Alonsónak nincs hely, a bajnok marad
Fotó megosztása:
Spában kemény ellenfél lesz a csapattárs
Spában kemény ellenfél lesz a csapattárs
Fotó megosztása:
Mindenképpen rá fogadna
Mindenképpen rá fogadna
Fotó megosztása:
Vizsgálják a futamgyőztest
Vizsgálják a futamgyőztest
Fotó megosztása:
Mikor fokozzák le Räikkönent?
Mikor fokozzák le Räikkönent?
Fotó megosztása:
A nevető harmadik
A nevető harmadik
Fotó megosztása:
Van még mit tanulni
Van még mit tanulni
Fotó megosztása:
Nekik sem megy simán
Nekik sem megy simán
Fotó megosztása:
Hamilton és Räikkönen nem számít, a bajnokság a lényeg
Hamilton és Räikkönen nem számít, a bajnokság a lényeg
Fotó megosztása:
Van ilyen
Van ilyen
Fotó megosztása:
Pocsék csapatmunka
Pocsék csapatmunka
Fotó megosztása:
Nem adják fel
Nem adják fel
Fotó megosztása:
Fekete nap
Fekete nap
Fotó megosztása:
Visszatér a jó öreg nyalóka?
Visszatér a jó öreg nyalóka?
Fotó megosztása:
Nem lesz könnyű győzni
Nem lesz könnyű győzni
Fotó megosztása:
Nem haladnak jól a fejlesztéssel
Nem haladnak jól a fejlesztéssel
Fotó megosztása:
Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs
Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs
Fotó megosztása:
Fel kellene hívni Alonsót...
Fel kellene hívni Alonsót...
Fotó megosztása:
Túlórázni fog
Túlórázni fog
Fotó megosztása:
Otthon hátrányból nyerni - hatalmas teher
Otthon hátrányból nyerni - hatalmas teher
Fotó megosztása:
Fair play-t ígér a brazil
Fair play-t ígér a brazil
Fotó megosztása:
Az ellenfél is elismerte a brazilt
Az ellenfél is elismerte a brazilt
Fotó megosztása:
Nem bírta cérnával
Nem bírta cérnával
Fotó megosztása:
Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs
Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs
Costa azt is elmondta, hogy a 2009-es autók első pillantásra is jelentősen eltérnek majd a mai modellektől, látványos változásra kell számítani:
„Az első szárny megdöbbentő lesz, ugyanis ugyanolyan széles lesz, mint az autó nyomvonala. Sokszor le fog törni, ugyanis eltakarják a kereket, könnyű lesz egy-egy ütközésnél elhagyni. A tetejébe a hátsó szárny magasabb és keskenyebb lesz, a kasztni pedig sokkal zártabb, simább, ne lehet majd a mostanihoz hasonlóan mindenhol szellőzőket vágni, a hűtőrendszert is alaposan át kellett tervezni.”