Jelenleg a BMW minden négyhengeres blokkal és manuális váltóval szerelt modelljét ellátja a motort automatikusan leállító, majd szükség esetén újraindító start-stop rendszerrel, illetve minden típusnál használja a fékenergia-visszanyerő rendszerét, amely lassításkor némi energiát juttat vissza az akkumulátorba.
Dr. Stephan Neugebauer, az Efficient Dynamics program vezetője bízik benne, hogy hamarosan az automata váltós modellekhez és nagyobb hengerszámú motorokhoz is kapcsolódhat majd a start-stop megoldás. Ezzel csökkenthető lenne a nagyobb járművek CO2-kibocsátása is.
„Még dolgozunk a váltóval, illetve a klímával kapcsolatban” – mondta. „Az autóinknak ugyanis szépen egyenletesen kell haladniuk, és az utastérnek akkor is hűvösnek kell maradnia, ha a jármű a dugóban áll. (Ilyenkor a motor leáll – a szerk.) A kényelem nagyon fontos az ilyen kategóriájú autók vásárlóinak” – tette hozzá Neugebauer.
Ugyanakkor a BMW károsanyag-csökkentő technológiáját a hosszú távú jövőben nem a start-stop rendszer jelenti, az csak pár évre szól. Ehelyett a kipufogógázok termikus energiájának visszanyerése kerül előtérbe.
Már dolgoznak egy turbógőzgépen, amely a kipufogóban keletkező hőmérséklet felhasználásával mozgási energiát hoz majd létre, illetve egy másik megoldásban a hőt elektromosság előállítására használnák.
„Ennek előnyei nem látszanak majd az Európai Unióban alkalmazott szabványos üzemanyag-fogyasztási teszten, de a rendszer a való életben működik, előnyökkel jár” – mondta. Ez az egyik oka, amiért a jövőben a BMW az összes motorját turbófeltöltővel látja el, hiszen a turbók mögött magasabb a kipufogógázok hőmérséklete. Másfelől viszont a feltöltő alkalmazásával kisebb lökettérfogattal biztosítható ugyanaz a teljesítmény, mint a szívómotoroknál.