Mi került ezen a fotelen 7200 forintba?
Az jutott eszembe, amikor visszavittem az autót, hogy megkeresem az Executive Advanced Safety automata Accordot és habzó szájjal össze-vissza vagdosom, miközben azt üvöltözöm: „Mi került ezen az autón nyolcmillió-hatszázkilencvenezer forintba?!” Nagyot néztek volna.
Pedig tényleg izgat a dolog. Itt ez a remek, 2.0, 156 lóerős, benzines Accord, amit 6 490 000-ért vesztegetnek a boltban alapáron (a miénk persze fel volt turbózva pár extrával). 45 lóerő hátránnyal indul, de nyomatékban már sokkal kisebb a különbség. Valamivel kevesebbet fogyaszt és fél másodperccel hamarabban éri el a 100 km/h sebességet, mint az automata váltóval szerelt ikertestvére (persze kétpetéjűek).
Szeretem az automata váltót, de ez nagyon brutális ár- és teljesítménybeli különbség. 2,4-es, manuális váltóval, az igen, de így?! Mindegy, nem számít mi volt. Felejtsük gyorsan el!
Az extra kevesebb, de ebben is vannak érdekes dolgok
A korábban megcsodált biztonságtechnikai fejlesztések, amelyekkel mostanában rukkolt elő a Honda, nevezetesen: ACC (magától fékez-lassít), LKAS (magától kanyarodik), CMSB (megsejti a balesetet) épp a legkeresettebb motorokhoz nem választhatók. Tesztünk főszereplője, a kétezres benzines és az Európában a legtöbb ügyfelet vonzó, 2,2 literes dízel nem kombinálhatóak ezekkel a csodákkal. Annyi baj legyen.
Így sem fapados a gép. Kényelemre, minőségre egy hajszállal sem nyújt kevesebbet, szerencsére. Hozzá kell tenni gyorsan, hogy a navigáció (tolatást segítő kamerával), valamint a bőrkárpit nem tartozik bele az alapfelszereltségbe. Ezekért potom 1 milliót kérnek el pluszban.
A tolatókamerára egyébként nem bíznám rá az életemet, vagy éppen a kocsi épségét. Annyira torzít a halszemes lencse, hogy az 1 centis távolság 1 méteresnek látszik a kijelzőn. Rohangászó kisgyerekek ellen igen, falnak tolatás ellen viszont nem véd. És atomtámadás ellen sem.
Azt sajnos tudjuk jól, hogy a hátul ülők hátrányára lett sportosabb, dinamikusabb az Accord külseje. Mit is jelent ez centiben?
Up&Down
Aki még nem látott ilyet, igen megrökönyödött, az időnként fel-fel villanó zöld nyilak láttán.
Fel és le. Általában így próbál segíteni az autó a helyes sebességfokozat megválasztásában, tiszta Guitar Hero. Csak a füttyögő maláj táncoslányok hiányoznak a háttérből.
Hát nem is tudom. 1800-as fordulatnál jelezte, minden egyes fokozatban, hogy váltsak. Amikor engedelmeskedtem, természetesen úgy leesett a fordulat, hogy aaaaa. Ezt gyakorlatilag nem lehetett teljesíteni. Nekem fájt az a hang.
Menet közben
Az első perctől kezdve sokkal jobban tetszett, mint a korábbi alany. Nem éreztem azt, hogy még egy Suzi is komoly kihívónak számítana, de azért a nagy test súlya így is érződött, továbbra sem egy fürge darab.
A 8. generációs Accord fél centivel alacsonyabb, öttel hosszabb és 8 centivel szélesebb elődjénél, ami az útfekvésnek kedvez leginkább. A kisebb légellenállásnak köszönhetően javult a fogyasztás is, ami nálunk vegyes használat mellett 10 litert jelentett.
Prémiumigénnyel
A Honda feljebb kívánja pozícionálni az Accordot, de ez valójában annyit jelent, hogy tartják majd a kategóriában tapasztalható minőségnövekedés szintjét. A prémium márka titulusért a BMW és az Audi is több évtizedes küzdelmet vívott, a Lexus pedig kb. félúton van.
Műszaki adatok – Honda Accord 2.0 Elegance | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1997 |
Motor | SOHC i-VTEC PGM-FI |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 115 (156)/6300 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 192/4100 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,3 |
Végsebesség (km/h) | 215 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6 |
Vegyes (l/100 km) | 7,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 174 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4726/1840/1440 |
Tengelytáv (mm) | 2705 |
Csomagtér (liter) | 467 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1484/451 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 65 |
Gumiméret | 205/60R16 92V |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 6 890 000 Ft |
Konkurensek (forint) | Ford Mondeo (145 LE) – 7 045 000 Ft Mazda 6 (170 LE) – 7 859 900 Ft BMW 320i (170 LE) – 8 405 000 Ft Audi A4 (160 LE) – 7 911 000 Ft |
Tesztelt autó ára (forint) | kb. 8 000 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Sokkal jobb, mint a lényegesen drágább 2,4-es automata. Azért még mindig nagyon várnánk egy kombi dízelt. |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|