Ronda nő volt a Vectra
Nincs többé Vectra. Pont 20 éve indult a középkategóriás Opel története az Ascona utódaként, és most 2008-ban vége van. Az Insignia megjelenésével teljesen kikopik, már a gyártása is leállt. A raktáron lévő modellekre elkezdtek jókora kedvezményeket osztogatni, érdemes lehet akár egy Astra helyett is elgondolkozni rajta.
Egy jól ismert név leváltása sosem egyszerű döntés, de az Insignia esetében többről van szó, mint egy egyszerű modellváltásról. A Vectra-utód az Opelek egy új generációját képviseli, egy olyan autót, amely hordozza ez eddigi pozitív tulajdonságokat, és azon felül valami mást is. Az Insignia fődizájnere, a következőképpen fogalmazott: ” Életet adtunk a fémnek”
Köztudott ugyanis, hogy a vásárlók többsége nem elégszik meg a kedvező árral, vagy egy megbízható márkanévvel. Szeretünk egy kicsit érzelmi szálon is kötődni az autónkhoz, olykor még családtagnak is számítjuk. A leváltásra
került Vectrát viszont pont annyira lehetett szeretni, mint egy ronda nőt. A kezdeti nehézségek után csak a belső értékeket tudtuk benne becsülni.
Az új Insignia megkönnyíti a vásárlók dolgát, legalábbis a GM összes képviselője ezt sulykolta a salzburgi bemutató alatt. A német precizitást ötvözték a szobrászművészettel, hallottuk számtalanszor. Lehet benne valami.
Majdnem Omega
Az Insignia egy csinos nő lett. Akárhonnan nézzük, az ívek, a lemezek fényévekkel szerethetőbb formát alkotnak, mint az elmúlt években. Nem csak a sarkait reszelték le a téglatestnek, hanem végérvényesen szakítottak az eddigi szögletes dizájnnal. Hátulról szerintünk meglehetősen hasonlít a CL Mercire, de ez jól áll neki.
Vonzalmunkat a kupészerűen lejtő tetőívvel próbálták tovább fokozni, bár ez kétélű fegyver. Nem lejt annyira, mint a Passat CC, vagy a sort nyitó CLS Merci, de egy átlagos limuzinnál sokkal áramvonalasabb. Az ilyen forma velejárója, hogy jelentősen csökkenti a hátul ülők fejterét, ez most is így van. 190 centivel épp elférni hátul, de ahhoz már kevés a hely, hogy a fejtámlára hátra hajtott fejjel bóbiskoljunk anélkül, hogy érintsük a tetőkárpitot.
Máshol nem szenvedett csorbát a kényelem, hosszában és széltében egyaránt nőtt az autó. A 22 centis hossznövekedéssel szinte már eggyel magasabb kategóriában is játszathatna az Insignia, de az ellenfél továbbra is a VW Passat, a Ford Mondeo vagy a Toyota Avensis maradt. A sorrend most nem véletlen, Magyarországon ugyanis pont ezek az autók álltak a Vectra előtt a sorban, illetve az Avensis holtversenyben a harmadik volt a Vectrával.
A következő oldalon kiderül az Insignia ára. Érdemes lapozni
Jó áron mérik
Az akciókat leszámítva az Opel Vectra 1.6 Essentia listaára valamivel 5,7 millió forint felett volt, az új Insignia hasonló felszereltséggel ennél olcsóbb lesz. A cél a kategória népszerűbb autóinak legyűrése, amihez az 5 550 000 forintos belépő ár (1,6-os benzines) jó indulásnak tűnik. Kár, hogy az Insigniára még jövő februárig várnunk kell.
Extrákból és motorokból nem lesz hiány már a forgalmazás elején sem, 3 dízel és 4 benzines lesz elérhető. A benzineseknél 115, 140, 220 és 260 lóerős lépcsők lesznek, ebből a harmadik a közvetlen befecskendezésű turbómotor az új. Visszatér az összkerékhajtás is, ezt a két legerősebb turbómotorral lehet majd választani. Dízelekből három darab kétliteres lesz, 110, 130 vagy 160 lóerővel.
Nekünk a legutolsóhoz volt elsőként szerencsénk, majd a két 4X4-es turbóra váltottunk. Mindhárom motorhoz 350 newtonmétert párosítottak a mérnökök, illetve túltöltéssel rövid időre ennél többet is tudnak.
A dízel erős és nyomatékos, hajtott emelkedőnek felfelé is, sőt a 215 km/órás végsebességet is kielégítőnek találjuk. Az összekerékhajtású modellek ennél is fickósabbak, érezhetően biztosabban fogják a talajt, és talán merevebbek is valamivel, bár ezzel egyszer sem volt gondunk. Nemcsak az Insignia, de már a baltával faragott Vectra is tudta ezt nyújtani.
Kicsivel később érkezik majd két igazán ütős motor is. A 160 lóerős 1,6-os turbós benzines ára miatt lehet majd jó vétel, a 190 lóerős, kétliteres biturbó dízelmotor pedig élményben nyújthat majd sokat egy dízelhez képest.
Felismeri a táblákat
Új modellek nem jelenhetnek meg manapság innovatív megoldások nélkül. Az Insignianál ezt többek között az Opel Eye-nak (Opel szem) hívott kütyü képviseli. A középső visszapillantóból kémlelő kamera két dolgot csinál egyszerre.
Éjjel-nappal, esőben és hóban egyaránt böngészi az út menti táblákat, felismeri többek között az előzni tilost és a sebességkorlátozásokat, majd kivetíti azokat a műszerfalra. A másik funkció a sávfigyelő rendszer, amely nem avatkozik ugyan be, de hangjelzéssel figyelmeztet, ha indexelés nélkül elhagyjuk a sávot.
Az Opel is feltalálta a Skoda Superbben már bemutatott adaptív fényszóró rendszert, csak itt AFL+ -nak rövidítik (Adpative Forward Lighting). Kilenc különböző beállítást ismer a rendszer, amely a sebességtől és több más tényezőtől függően úgy állítja a fénykévéket, hogy azzal az adott útszakaszon a lehető legnagyobb biztonságban legyünk..
A belépő szint kivételével minden variánshoz rendelhető lesz a FlexRide rendszer, ami három különböző futómű beállítást tesz lehetővé egyetlen gombnyomással.
Pontos árlistánk egyelőre se a motorvariánsokhoz se az extrákhoz nincs, de reméljük, hogy minél előbb a kezünkben tarthatunk egyet. Addig pedig ideje bevésni a tudatalattinkba, hogy az Insigniát már nem csak a belső értékeiért lehet majd szeretni.