Egyre inkább elharapódzik a verseny a gyártok között a Nürburgringen teljesített legjobb köridőért. Miközben a Porsche és a Nissan azon vitatkoznak vajon a GT-R valóban gyorsabb-e a 911-nél, az EVO magazin új győztest hirdetett.
A Nordschleifen, azaz a 20,8 kilométeres nagykörön egymásnak eresztett pár szupersportkocsit. Olyan autókkal vonultak fel mint a Ferrari Enzo, a Porsche Carrera GT, a Koenigsegg CCX, a Maserati MC12, és a Pagani Zonda F Clubsport. Az autókat az amerikai hosszútávú versenysorozat pilótája, Marc Basseng vezette.
Jól jelzi, hogy mennyire komolyan vették a tesztet, hogy Basseng, ugyanúgy 7 perc 28 alatt ért körbe a Carrera GT-vel, mint korábban a gyár hivatalos tesztpilótája Walter Röhrl. Végül igazán érdekes eredmény született, hiszen a legerősebb modell, a Koenigsegg végzett az utolsó helyen, míg a leggyorsabb a Maserati MC12 lett, amelynél több modell is erősebb a csapatból.
Persze az eredmény már kevésbé meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy ez a modell a GT-sorozatban induló versenyváltozat utcára szelídített kivitele. Épp ezért évente csupán 25 darabot építettek belőle, technikáját a Ferrari Enzótól örökölte.
Most az MC12 a szériaautók közül a leggyorsabb a legendás pályán. Ugyan 7 perc 22 másodperces idejével gyorsabb nála a Dodge Viper SRT-10 ACR, azonban az nem felel meg mindenben a szériaautók követelményeinek, számos versenyautós elem szerepel rajta.
A jelenlegi sorrend a szériaautók között:
Dodge Viper SRT-10 ACR: 7’22,10″
Maserati MC12: 7’24,29″
Pagani Zonda: 7’24,65
Ferrari Enzo: 7’25,2″
Corvette ZR1: 7’26,4″
Porsche Carrera GT: 7’28,7″
Nissan GT-R: 7’29”
Porsche 911 GT2: 7’32,02″
Koengisegg CCX: 7’33,6″