Egyre inkább elharapódzik a verseny a gyártok között a Nürburgringen teljesített legjobb köridőért. Miközben a Porsche és a Nissan azon vitatkoznak vajon a GT-R valóban gyorsabb-e a 911-nél, az EVO magazin új győztest hirdetett.   

A Nordschleifen, azaz a 20,8 kilométeres nagykörön egymásnak eresztett pár szupersportkocsit. Olyan autókkal vonultak fel mint a Ferrari Enzo, a Porsche Carrera GT, a Koenigsegg CCX, a Maserati MC12, és a Pagani Zonda F Clubsport. Az autókat az amerikai hosszútávú versenysorozat pilótája, Marc Basseng vezette.

Az Enzo technikáját rejti
Az Enzo technikáját rejti

Az Enzo technikáját rejti

Az Enzo technikáját rejti


Jól jelzi, hogy mennyire komolyan vették a tesztet, hogy Basseng, ugyanúgy 7 perc 28 alatt ért körbe a Carrera GT-vel, mint korábban a gyár hivatalos tesztpilótája Walter Röhrl. Végül igazán érdekes eredmény született, hiszen a legerősebb modell, a Koenigsegg végzett az utolsó helyen, míg a leggyorsabb a Maserati MC12 lett, amelynél több  modell is erősebb a csapatból.

Persze az eredmény már kevésbé meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy ez a modell a GT-sorozatban induló versenyváltozat utcára szelídített kivitele. Épp ezért évente csupán 25 darabot építettek belőle, technikáját a Ferrari Enzótól örökölte.

Most az MC12 a szériaautók közül a leggyorsabb a legendás pályán. Ugyan 7 perc 22 másodperces idejével gyorsabb nála a Dodge Viper SRT-10 ACR, azonban az nem felel meg mindenben a szériaautók követelményeinek, számos versenyautós elem szerepel rajta.

A jelenlegi sorrend a szériaautók között:

Dodge Viper SRT-10 ACR: 7’22,10″
Maserati MC12: 7’24,29″
Pagani Zonda: 7’24,65
Ferrari Enzo: 7’25,2″
Corvette ZR1: 7’26,4″
Porsche Carrera GT: 7’28,7″
Nissan GT-R: 7’29”
Porsche 911 GT2: 7’32,02″
Koengisegg CCX: 7’33,6″