V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

Egyenlősdi diszkriminációval

Egyenlősdi diszkriminációval

Az FIA a Japán Nagydíj előtt azzal állt elő, hogy a hat motorgyártó közül háromnak lehetőséget ad majd, hogy a motorfejlesztési tiltást kikerülve utolérhessék az szabályokkal eddig ügyesebben élő riválisaikat. A Renault, a Honda és a Toyota fejleszthet, míg a BMW, a Ferrari és a McLaren-Mercedes marad, ahogy volt.

Természetesen nem mindenkinek tetszik az ötlet:

Nem értjük a dolgot – Ron Dennis- 

„Beszéltek itt ötéves stabilitásról, meg költségcsökkentésről, és mi meg is tettük a megfelelő lépéseket. A költségcsökkentés jegyében feloszlattuk a motorfejlesztési részleget, és mostanra csak néhányan foglalkoznak teljesen különböző megbízhatósági problémákkal” – magyarázza a McLaren-főnök, Ron Dennis.

Dennis azt sem érti, hogy a jövőre bevezetendő hibridrendszer, a KERS hogyan illik majd bele az egyenlősítő elképzelésekbe, hiszen az új technológia óhatatlanul teljesítménykülönbségeket hozhat majd a csapatoknál attól függően, hogy kinek hogy sikerült a fejlesztés.
 
„A mi teljesen nyitottak vagyunk a motorfejlesztés felszabadítására is, de bármi legyen is a döntés, legyen érvényes mindenkire! Nekünk nem baj, alkalmazkodni fogunk, kutatunk, rászánjuk a pénzt,megteszünk mindent, amitől versenyképesek lehetünk. Nem vagyunk elutasítóak, de nem értjük az állandó változtatásokat. Spóroljunk a pénzen? Vagy fejlesztési versenyben vagyunk? Jön a KERS, és vannak az egységes motorok. Aztán mégis fejlesztjük az öt évre lezár motorokat. Nagyon zavaros” – mondta Dennis.

Ahogy a McLarennél, a BMW-nél sem tetszik annyira a fejlesztés felemás engedélyezése.

Újabb költekezési verseny indulhat – Mario Theissen

„Az FIA csak annyit mondott egyelőre, hogy engedélyezi a motorok egységesítését, de azt nem, hogy hogyan. Szerintem több szempontot is figyelembe kell venni. Először is az erőviszonyok – ezzel egyenlőbb lesz a mezőny. Másrészt, ha valamit szabaddá teszünk, akkor az legyen szabad mindenkinek.

Harmadszor pedig, ha nem vigyázunk, ezzel újabb költekezési verseny indulhat, pedig már most is nagyon drága a motor” – mondta a kérdésről a BMW Sauber csapatfőnöke, Mario Theissen.