Aki szombat éjszaka kimaradt, és úgy döntött, hogy vasárnap kora délelőtt mégis élőben nézi meg a Kínai Nagydíjat, joggal mondhatja, hogy ezért kár volt felkelni. A szezon utolsó előtti futama az unalomfaktor szempontjából dobogós volt, a versenyzés nem hozott sok izgalmat.
Lewis Hamilton ellentmondást nem tűrő rajt-cél győzelmet aratott, Felipe Massa pedig ajándékba megkapta a második helyet Kimi Räikkönentől. A mclarenes pilóta idén ötödik, pályafutása során kilencedik győzelmét aratta.
A sima rajtnál Hamilton gond nélkül lépett el, Räikkönen, Massa fogták a pozíciójukat, Fernando Alonso veszített a mclarenes Heikki Kovalainenhez képest, de a második körre visszavette a negyedik helyet, és végül ott is futott be, az egész versenyen volt benne tűz, éretten és magabiztosan versenyzett.
A BMW mindkét két pilótája ügyesen lépett előre, végül az 5-6. helyet szerezték meg, amire talán ők sem számítottak a tegnapi időmérő és büntetés után.
A mezőny elején nem nagyon történt változás. Heikki Kovalainen a negyedik helyről defekt miatt távozott a verseny kétharmadánál, Räikkönen pedig hat körrel a vége előtt elengedte csapattársát, hogy Massa a lehető legkevesebb pontot veszítse a mclarenes riválissal szemben.
A BMW-sekhez hasonlóan szépen lépett előre a versenyen Timo Glock is, Nelsinho Piquet nyolcadik helyével pedig a Renault újabb kettős pontszerzést könyvelhetett el. A toyotás Jarno Trulli egy rajtbaleset után már a futam elején búcsúzott, Adrian Sutil versenyének valószínűleg a sebességváltó hibája vetett véget, míg Kovalainen egyszerűen kigurult a bokszba nem sokkal a vége előtt.
A sanghaji verseny eredményével Hamilton hétpontosra növelte előnyét a ma tehetetlennek bizonyult Massával szemben, ami nagyon sok egy futammal a vége előtt. A brazilnak két hét múlva következő hazai versenyén csak a győzelem és a második hely lehet elég a bajnoksághoz, de az is csak akkor, ha Hamilton nem végez előbb a hetedik helynél.
A konstruktőri bajnokságban a Ferrarinak 11 pontos előnye van a Kínai Nagydíj után, így erre a címre jóval nagyobb a reményük.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2008.10.19.
# | Név | Csapat | Idő | Kör |
1. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
1ó31.57.403 | 56 |
2. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
+ 14.925 | 56 |
3. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 16.445 | 56 |
4. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
+ 18.370 | 56 |
5. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 28.923 | 56 |
6. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 33.219 | 56 |
7. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 41.722 | 56 |
8. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
+ 56.645 | 56 |
9. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
+ 1:04.339 | 56 |
10. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
+ 1:14.842 | 56 |
11. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+ 1:25.061 | 56 |
12. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+ 1:30.847 | 56 |
13. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
+ 1:31.457 | 56 |
14. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+ 1:32.422 | 56 |
15. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+ 1kör | 56 |
16. |
Jenson Button
|
Honda
|
+ 1kör | 56 |
17. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
+ 1kör | 56 |
18. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
kiesett | 50 |
19. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
kiesett | 14 |
20. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
kiesett | 3 |