Új Twingo
Elég nehéz szülés volt a Renault legkisebb modelljének újjászületése. Az 1992-ben bemutatott jószág hatalmas népszerűségnek örvendett, a titok a fiatalos külsőben és a hátsó üléssorban rejlett. Előre-hátra lehetett mozgatni, így minden féle variációban negálta a helyét.
Négy utas számára tökéletesen megfelelt a városban, hosszabb utazásra, csomagokkal pedig láb nélküli felnőtteknek. Persze ennél kicsit gyakrabban fordult elő a két felnőtt – két gyerek elosztású felállás. Emellett szingli nők, férfiak (ízlés dolga) is vidáman vetették bele magukat a fiatalos formájú, tágas autóba.
Az új Twingo feladata annyi (szerintem), hogy a frissebb külső-belső elemek és az előd sikerének segítségével, nagyjából ugyanazt a célközönséget próbálja meg elérni. Sikerült.
De vajon mi tartott ennyi ideig? Más hasonlóan népszerű modellnél azóta kipörgött vagy 3-féle arculat. Íme, megújulás lépései:
2001 július – Új Twingo
Már a motorpalettáról is van némi info. A fő kérdés: 3, vagy 5 ajtós legyen?
2005 május – Hamarosan új Twingo
Az év autója zsűrinek is bemutatott modell megbukik, újratervezés. Nem kell ötajtós, X44 kódnéven fut tovább a kisautó projekt.
2007 március – Kész az új Twingo
Megszagoljuk, körbejárjuk az új, 21 hónap alatt újjászületett Twingot a Genfi Autószalonon.
2007 július – Érkezik a Twingo CC
Az új Renault-nak olyan ellenfelekkel kell majd megküzdenie, mint Opel Tigra TwinTop, Nissan Micra C+C, Peugeot 207 CC.
2008 január – Angliában már Giuness-rekordot döntögetnek vele!
Itthon még nyomát sem látni, egy Terry Grant nevű kaszkadőr bezzeg már ezzel farolgat Angliában egy rekord kedvéért. – Videó!
2008 május – Mégis van új Twingo
Legnagyobb meglepetésünkre, itthon is bemutatják az új Twingot, pedig egy ideig ettől mereven elzárkóztak a hazai szakemberek. Dízel nem lesz!
2008 június – Teszten az első!
Az 1.2 literes motorhoz nem éreztük feltétlenül szükségesnek az orrunk elé tolt fordulatszámmérőt.
2008 október – Kész a Twingo RS
Még épp csak barátkoztunk jelen tesztautónk 100 lovas motorjával, amikor jött a hír a sokkal combosabb darabról. 1,6-os szívómotorral, 8,7 alatt lesz 100-on a vas. Itthon már ára is van a 133 lóerős sport modellnek: 3 550 000 Ft.
Viszonylag hamar összejött…
Lassan térjünk át a GT-hez! A lapozás után már csak róla lesz szó.
Az új verda 16,7 centivel nyúlt meg. Négy személy mellett 165-, a levágott lábúakkal 285 literes a csomagtér. Ez a gyakorlatban két-három utazótáskát, illetve egy-egy tolltartót jelent.
Ár
Az új Twingo egyik legpozitívabb vetülete, hogy nem szállt el teljesen az ára. 2 150 000 és 3 000 000 forint közötti modellekből válogathatunk. Jól sejtik, a GT a 3 milliós. Dízeleket egyébként sajnos hiába keressük, egy sincs a palettán. De annyi baj legyen, ebben a kategóriában általában minimálisak az eladások, az irreális felárak miatt. Kár, pedig nekem nagyon tetszene egy dízel Twingo is.
Első nekifutásra picit soknak tűnik a GT ára, de ha összevetjük a konkurensekkel már szebb a helyzet. Ebben a kategóriában gyakorlatilag nincsen hasonlóan erős motor. Ha a belépő árakat hasonlítjuk össze, abban mindenképpen nyerő a Twingo. Az Agila, a Splash, a C2 mind drágábbak.
Külső-belső
Kívülről pofás autó, az első lámpák feltűnően nagyok. A kiskutyák és persze a kisgyerekek bája állítólag leginkább a tekintetüknek köszönhető. A szem az a testrészünk ugyanis, ami legelőször eléri a növekedés során a végleges méretét. Nagy szemek = zabálnivaló tekintet.
A szürke, krómhatású elemek és a 15″-os felnik ízlésesen feldobják az autót. Kívül talán egyvalami bosszantó: a kilincsek működése. A mélyedésbe rejtett kis kallantyút csak egy ujjal lehet megközelíteni, ami elég fura és nehézkes is.
Az autó belsejére leginkább az egyszerűség jellemző. Talán még a fapados jelző sem erős nála. A középkonzolon alig több dolog található, mint anno az 1200-es zsigában. Az anyagminőségre viszont nincs panasz. Remek dolog a süni a kormány előtt, pláne mivel egyben ki lehet venni és elrejteni a kesztyűtartóba. A helyén maradt tároló sem jó semmire, de legalább nem néz ki hülyén.
1.2 Turbo, 100 lóerő
Nagyon jó. Az egész GT felszereltség nem áll másból, mint pár króm dologból, 15″ felnikből, fordulatszámmérőből, belül pár bőrborítású cuccból és a kiváló motorból. De az egésznek ez a lényege. Nagyon pörög, nagyon megy, nagyon tetszik.
Óriási tragédia, hogy téli gumival kaptuk meg az autót. A 20 km/h-nál nagyobb sebességgel kivitelezett kanyarokban már sírt szegény. Így a futómű kanyarbeli képességeiről nem sok hasznos információnk van. Arról viszont igen, hogy a kis tengelytáv miatt, gurulás közben is nagyokat pattog a fekvőrendőrökön.
A motor egyetlen hátránya sajnos, hogy már a gyár adatlapja szerint is 7,8-at eszik városban, ami nálunk 8,5 lett (csakis a téli gumi miatt!). Mindennek ára van. Nem sok alacsony fogyasztású, de pörgős motor van.
Műszaki adatok – | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1149 |
Motor | D4FK780 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény [kW(LE)] | 74(100) |
Max. nyomaték (Nm) | 145 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,8 |
Végsebesség (km/h) | 189 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,9 |
Vegyes (l/100 km) | 5,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 138 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3600/1927/1470 |
Tengelytáv (mm) | |
Csomagtér (liter) | 165/285 |
Menetkész tömeg (kg) | 980 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 40 |
Gumiméret | 185/55 R 15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 000 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt érhető el |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nagyon jó motor van a Twingo GT-ben. A konkurensek közül ez a legerősebb. Kérdés, kinek kell? |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|