Világszerte több mint 60 ezer darabot adott el a Mazda a BT-50-ből, amely most megújult. Kívül-belül frissebb lett a terepjáró. Továbbra is háromféle kabinnal választható, kettő-, négy-, illetve ötszemélyes, amelyekhez így eltérő platóhossz tartozik. A kocsi orr-részén látható új H-forma fiatalosabb megjelenést biztosít, de megváltoztak az első és hátsó lámpák is. Természetesen számos új szín közül válogathatnak a vevők.
Köszönhetően az új kárpitoknak és színeknek az utastér még inkább személyautós, de ehhez hozzájárul az ezüsthatású középkonzol is. A klíma- és audiovezérlő kapcsolók, valamint a műszerfal világítása borostyánsárgára váltott, az audiorendszerhez pedig már MP3-lejátszó is csatlakoztatható. A modellfrissítés hozománya a fűthető külső visszapillantó tükör.
Továbbra is egyetlen turbódízel motorral kapható a BT-50. A 2,5 literes blokk teljesítménye 143 lóerő, míg a csúcsnyomatéka 330 Nm. A motorhoz manuális ötfokozatú sebességváltó tartozik, amely az egyszerűbb modelleknél csak a hátsó kerekekhez továbbítja az erőt, míg a drágább modelleknél 4×4-es hajtást találunk. Szinte az összes változathoz önzáró differenciálmű is tartozik.
Aki nem a terepes tulajdonságai, hanem a platós kialakítása miatt választja a BT-50-et, az jobb menettulajdonságra számíthat. A szimplakabinos modell 10,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra kétkerék-hajtással, a végsebessége eléri a 170 km/órát. Az ugyanilyen formájú 4×4-es változat sprintideje viszont 11,9 másodperc, és legföljebb 158 km/órás tempóra képes. Ez az arány igaz a többi karosszériaváltozatra is. Terepen azután fordul a kocka.