Postaládás invázió

Szomszédainkhoz hasonlóan mi is értesültünk a Peugeot aktuális ajánlatairól, az üllői Frédi-Béni márkakereskedés szórólapjából. Az 1970-es évek végén épült, tipikus kocka társasház lakóközössége megtudhatta, hogy 1,6 literes, 120 lóerős motorral 3 999 000 forintért kapható a panoráma üvegtetős 308 kombi.

Mivel az ár a 308 SW Confort Pack-kivitelére értendő, benne négy légzsákkal, hatalmas üvegtetővel, légkondicionálóval, fedélzeti számítógéppel, tetősínnel, három önálló hátsó üléssel és a fontos elektromos extrákkal, ez a mindenütt keményen akciós árak között is jónak számít.

207 és 308 egy árban

Minden szomszéd kapott belőle
Minden szomszéd kapott belőle

Minden szomszéd kapott belőle

Minden szomszéd kapott belőle


A szórólapot megfordítva meghökkentő számokra találtam. Egyik oldalon a 207 1,4 Sporty szerepel, a másikon a 308 1,4.

A párosítás attól érdekes, hogy gyakorlatilag megegyező vételárral kívánnak kedvet csinálni a kisebb és a nagyobb modellhez.

Persze egészen más a felszereltségük és a nagyobbik a képen is csak háromajtós, de amikor meglátok 2 959 000 forinttól egy 75 lóerős 207-est és 2 999 000 forintra meghirdetve egy 308-ast, ráadásul 95 lóerővel, akkor kinevetem a kisebbiket ugyanannyiért. Ide inkább a frissebb és 20 lóerővel erősebb autót, nagyobb lábtérrel és jobb csomagtartóval!

Mire megy ki?

2 999 000 és 2 959 000 Ft a hirdetésben lévő ár

2 999 000 és 2 959 000 Ft a hirdetésben lévő ár

2 999 000 és 2 959 000 Ft a hirdetésben lévő ár


Ugyanannyiért kapnék tágasabb 308-at sokkal modernebb, változó szelepvezérléses és szelepemeléses motorral, amit ráadásul a BMW fejlesztett – színezem ki magamban a lehetőséget.

És a havi részlet? A minden hirdetésben nagy jelentőséggel bíró csillag előtt 32 820 forint szerepel a 207-es neve mellett és 33 263 Ft a 308-ra. Összesen 443 Ft a különbség minden hónapban.

Utólag gondoltam bele, hogy esetleg a szórólap egyáltalán nem is akarta helyzetbe hozni a 207-est, csak a nagyobbik Peugeot-t. Én meg jól bekaptam a horgot. Lám, engem mint autós újságírót pont olyan célirányosan tudott terelni a reklám a megfelelően összeállított párossal, mint bárki mást. Be kell látnom, működik.