Gablini az InfoRádióban kifejtette: olyan konstrukciók kialakítása a cél, amelyekkel le lehet váltani a nulla százalékos indulórészletre és a százhúsz hónapos futamidőre épülő hiteleket, és nem lesz jelentős a vevők vesztesége. Előtérbe kerülhetnek a lízingkonstrukciók is – tette hozzá.
Az autógyártásban és -értékesítésben résztvevők költségei jelentősen megnőttek a gazdasági válság miatt, ezért szalonok és szervizek bezárására, elbocsátásokra lehet számítani. Céljuk, hogy a kialakult helyzetben minimalizálják a válság miatt lehetséges veszteségeket is. A tavalyi 189 ezer után idén 170 ezerre, jövőre pedig 150 ezerre csökkenhet az értékesített gépjárművek száma.
Tehát a jövőben eltűnhet az önerő nélküli autóvásárlás és a hosszú futamidejű törlesztés, a szűkülő finanszírozás és kereslet miatt egyre nehezebb lesz autóhoz jutni.
Forrás: InfoRádió