A kereslet szűkülésének múlt havi megugrása ugyan aggodalomra adhat okot, de az első tíz hónap csökkenése nem lepte meg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületét, amelynek elnöksége januárban 10 százalékos visszaesést prognosztizált erre az évre.
A néhány évvel ezelőtti 200 ezer darab körüli forgalom csupán a különböző „becsalogató” hitelkonstrukciók által fűtött kereslet révén jött létre, sőt, még a tavalyi 178 ezres eladás sem reális. A magyar piac várhatóan jövőre érheti el a valóságos teljesítményét, amelyet 160 ezer darabosra tesznek a szakértők.
Viszont a forgalom zuhanása tönkre is teheti a márkakereskedőket, amelyek az autógyárak elvárásainak megfelelően európai színvonalú bemutatóterem-szerviz komplexumokat építettek, pedig a magyar vásárlóerő korántsem európai színvonalú.
A 300-500 millió forintos beruházások hitelből valósultak meg, a törlesztést viszont a csökkenő eladások mellett egyre nehezebben tudják fizetni. Ezért országosan tucatszám zárnak be – sok esetben csőd miatt – az autószalonok – mutat rá a lap.
Forrás: Világgazdaság