Csak egy maradhat
A 2008-as Forma-1-es világbajnokság 18. fordulójával, a Brazil Nagydíjjal végéhez ér a sorozat. Természetesen a legnagyobb kérdés az, hogy ki szerzi meg a világbajnoki címet: a helyi hős, a ferraris Felipe Massa vagy a McLaren csodagyereke, a másodszorra a végső diadal küszöbén álló Lewis Hamilton. Kinek a papája lengetheti majd a kockás zászlót?
Hamilton hét ponttal vezet, de a tavaly történtek bizonyították, hogy ez nem jelent túl sokat – a teljesen kiszámíthatatlan idény, az eldobált pontok miatt semmit sem vehetünk biztosra.
Ami azért a legvalószínűbbnek tűnik, hogy Massa megnyeri a futamot, neki erre mindenképpen szüksége van, bár ez sem biztos, hogy elég lesz. A kis brazil győzött itt már 2006-ban is, és tavaly is ismételhetett volna, ha a csapat érdeke nem kívánja másképp. A pálya általában is feküdt a Ferrarinak az utóbbi futamokon.
Ez történt tavaly:
Hamiltonnak elég lesz a biztonsági autózás, és az ötödik hely a címhez, és ha van egy kis esze – vagy legalább hallgat Montoyára -, akkor nem is erőlködik majd nagyon. A McLaren félig-meddig nyíltan is lemondott már a konstruktőri címről, így azért sem kell majd hajtani. Ha Hamilton visszafogott győzelmet arat és nem kerül a dobogóra, akár az a furcsa helyzet is előfordulhat, hogy a verseny végén nem láthatjuk majd a bajnokot, hiszen a Forma-1-ben nem foglalkoznak az ő ünneplésével külön…
Jó előjel egyébként a mclarenesenek, hogy eddigi pályafutása során az alsóbb kategóriákban szine mindig második évében lett bajnok, tavaly után idén az F1-ben is összejöhet.
Érdekes lesz látni, hogy a csapattársak, a két finn, Kimi Räikkönen és Heikki Kovalainen milyen szerepet kapnak majd a versenyen, és hogyan tudják befolyásolni a végeredményt. A legkézenfekvőbb a könnyűre tankolt, minél előbbről rajtoló zavarói szerep, meglátjuk, ezt választják-e.
A versenyen természetesen nemcsak a bajnoki címért küzdenek majd, a különböző pilóták és csapatok a saját céljaik elérésért hajtanak, érdemes lesz odafigyelni például Fernando Alonsóra, vagy épp Jarno Trulli és Sebastian Vettel pontokért vívott csatájára is.
Vasárnap búcsúzunk
A Forma-1-nek idén 26. alkalommal otthont adó pálya több szempontból is utolsó lesz. Vasárnap búcsúzik az aktív versenyzéstől hosszú és eredményes karrier után a Red Bull-os David Coulthard, de nem csak őt nem látjuk majd többet. Szintén utoljára kerülnek majd az autókra az 1997 óta használt bordázott gumik, 2009-től ugyanis visszatérnek a minta nélküli, ún. slick abroncsok.
A jelen állás szerint maga az interlagosi pálya is búcsúzik, no szerencsére nem a Forma-1-től, csak a szezonzárói szereptől, hiszen a finálét jövőre már Abu Dzabiban rendezik.
Három hazai pilótáért is izgulhatnak a hétvégén a brazil szurkolók, a bajnokjelölt Massa mellett a veterán Rubens Barrichello és az újonc Nelsinho Piquet is mindent belead majd, hogy örömet okozzon a nézőknek. Az utóbbi két versenyzőben van még egy közös: könnyen lehet, hogy mind Barrichello, mind Piquet utolsó F1-es versenyén indul vasárnap – bár biztosat erről még nem lehet tudni.
A pályáról:
Maga a 4309 méter hosszú versenypálya szélsőségeket egyesít, hiszen a lassú hajtűkanyarokat hatalmas padlógázas szakasz egészíti ki. Csak a hosszú célegyenesben 15 másodpercig terhelik a motort a maximumon, azonban a viszonylag nagy tengerszint feletti magasság miatt az igénybevétel nem akkora, mint az alacsonyabban fekvő helyszíneken. A futamra egyébként a Ferrari vadonatúj erőforrásokkal érkezik, míg a McLarenekben a már Kínában is használt motorok dolgoznak majd, ugyanis az utolsó versenyre már nem vonatkozik a „joker” csereszabály.
Massa tavalyi pole-köre
Bár 2004-ben és tavaly is újraaszfaltozták, a pálya most is a Forma-1 egyik legegyenetlenebb felületű versenyhelyszíne, híres a bukkanókról. További különlegessége a pályának, hogy az általánostól eltérően a menetiránya az óra járásával ellentétes, ami a versenyzőknek is különleges megterhelést jelent.
Nem beszéltünk még az időjárásról, pedig ha esik Interlagosban, akkor aztán mintha dézsából öntenék, a káosz pedig garantált. Az előrejelzések szerint a versenyhétvége mindhárom napján komolyabb csapadék várható, az eső valószínűsége végig legalább 60 százalékos lesz.
Sao Paulo az európai kontinentális időhöz képest 3 órás elmaradásban van, így a szombati időmérőt mi 17:00 órakor nézhetjük, mivel azonban a versenyt a szokásosnál egy órával később indítják, így azt vasárnap 18:00 órakor láthatjuk majd.
A pálya hossza: 4309 m
Körök száma: 70
Pályarekord: 1:11.473, J. P. Montoya, 2004
A tavalyi dobogó:
1. Räikkönen, 2. Massa, 3. Alonso
Időmérő: szombat 17:00
Futam: vasárnap 18:00