Renault és a zsebesek
A németektől vették volna?
Erszényesnek is elmegy

Erszényesnek is elmegy

Erszényesnek is elmegy


Tudom, erszényesek, a zsebes az más, azokat nem szeretjük. Elsőként többé kevésbé érthető névválasztással van dolgunk: Kangoo, avagy kenguru. A kenguru ránézésre is szimpatikus jószág, az pedig, hogy a farkára támaszkodva tud ugrálni, még népszerűbbé, irigyeltté teszi.

A Renault-nál valószínűleg mégsem emiatt választották, amikor névadáson törték a fejüket, ugyanis a kenguruba könnyű pakolni. Legalábbis másik, kisebb kengurukat. Emellett fürge is, sokat bír és egészen biztosan könnyen leparkol bárhová. A keresztapának jár a pont.

Panda

Bambuszmintás pandakedvenc

Bambuszmintás pandakedvenc

Bambuszmintás pandakedvenc


A FIAT kedvenc állatát már nehezebb megérteni. A praktikus, apró városi autó sehogy sem passzol a névadó, sokkal inkább állatvédő szervezet emblémájára való medveféléhez.

Előbbi kistermetű, fürge, míg utóbbi aránylag nagy, esetlen és egész nap csak bambuszt zabál. Esetleg tévedésből pár egeret is benyom mellé. Nem értjük a párhuzamot, hacsak… de nem, mégsem.

Vipera

Gyors, mint egy kígyó

Gyors, mint egy kígyó

Gyors, mint egy kígyó


Ne aggódjanak, most nem kicsiny, sunyi fémfegyverről lesz szó, hanem kígyóról és autóról. A Dodge Viper ha elég messziről tekintünk rá, még hasonlíthat is a névadójára. Főként az utasok feje feletti két kidudorodás az, amelyet a viperáknál is megfigyelhetünk.

Méregfoga nincs. A névadók sejtésünk szerint ezúttal is a kinézett állat gyorsaságára gondoltak, amikor az agresszív sportkocsit róla nevezték el. De van más kevésbé barátságos jószág is a Dodge repertoárjában, mégpedig a kos. A csavaros szarvú állat az önfejűség – fafejűség? – egyik megtestesítője. Gondoljanak csak egy szörnyű Dodge Ram-re, amely elől nyüszítve menekülnek a mezei autók. Találó névválasztás.

Patások

Ismerős lovacska

Ismerős lovacska

Ismerős lovacska


Autónévben, jelvényben, gyakori szereplők a patások. Páros és páratlan ujjúak egyaránt szép számmal sorakoznak az autógyárak márkanevei, logói környékén. A sárga háttér előtt – ez Modena színe –  ágaskodó fekete paripát remélem mindenki felismeri.

Ferrari bolondok biztos eretnekségnek tartják, de könnyen lehet, – mégha közvetve is – hogy a németektől érkezett a kérdéses négylábú az olasz autókra. Valószínűleg első világháborús német gépről lesték a motívumot, ugyanis Stuttgart címerében is ugyanez az állat látható, hasonló pózban.

Lapozás után bekukkantunk egy vágóhídra, majd a víz alá is lemerészkedünk


Így nem véletlen, hogy a Porsche jelvényében is ott lapul a ló és még erősen hasonlít is az olaszokéra. Sportkocsiknál teljesen érthető az analógia, hiszen a benzinmotor, illetve a gőzgép feltalálása előtt csupán a lovak segítségével lehetett féktelenül  száguldozni. Igaz, jóval lassabbak voltak, ellenben a tankolás kevesebb macerával járt és senki sem mérte a szén-dioxid, vagy egyéb károsanyag-kibocsátásukat. A ló jó választás, használják is többen.

Vágóhíd

A strapabíró bika

A strapabíró bika

A strapabíró bika


Akad más patás állat is a sportkocsigyártók környékén. Az éppen valami durvaságra készülő, fejlett izomzatú, harcoló szarvasmarhát a Lamborghini jelvényén láttuk. Nem is akárkit választottak az olasz sportkocsigyár emblémájára, hanem az erő szimbólumának is tartott Murciélagót, a legendás bikát, aki huszonnégy kardszúrás után is még talpon maradt. Bár ki tudja, volt-e értelme.

Ugyanez a jelvény látható a cég traktorain is. Még itt is megállja a helyét az izmos jószág, bár a mezőgazdaságban nem bikát, hanem inkább ökröt használtak. De az ökör, valljuk be, röhejesen mutatna szinte bármin. Innen már csak egy ugrás a John Deere, amely a szarvast választotta magának, hogy megkülönböztesse magát a többi, sárga-zöld traktort gyártó cégtől. Határeset, de még elfogadjuk.

Mivel Önök nem a Gumikalász mgtsz kikeleti harsonáját olvassák, a mezőgazdasági gépeket gyorsan magunk mögött is hagyjuk, irány újra az aszfalt!

Ismét egy ló

Egy kis vadság

Egy kis vadság

Egy kis vadság


Nem is kellett messzire menni, ismét belebotlottunk egy lóba. Igaz, ez nem valami agyontenyésztett, díjnyertes ősök kényes leszármazottja, hanem egy igazi vadló. Az autó, amelynek elején díszlik, pedig nem más, mint a kedvesen tahó Ford Mustang. Ha párhuzamot keresünk, akkor a határtalan szabadság és a száguldás jut eszünkbe. Jó esetben mindkettőről.

A legtréfásabb talán a GAZ csúnyácska, és semmiféleképpen nem kecses kisteherautóját Gazellának hívni. Ezek után azon sem csodálkoznánk, ha egy T72-es tornyára cikornyás betűkkel a pillangó szócskát is odaillesztenék. Miért is ne?

Macskás francia

Vadállat

Vadállat

Vadállat


Az újabb Peugeot-k állítólag ragadozó macskafélékre hasonlítanak. Hogy ezt a reklámok sugallják-e, vagy a húzott fényszórók miatt gondolunk így rájuk – ha egyáltalán így van – nem tudom. Még az is lehet, hogy az orron tanyázó nagyra nőtt krómoroszlán miatt van az egész. A Jaguar hasonlóképpen, termetes jaguár oromdísszel domborítja ki saját nemességét.

Irány a víz!

Két konkurens német márka modelljeit is vízi állatokként nevezte el az istenadta nép. Míg a bajorok régebbi, – főként a nyolcvanas években gyártott – modelljeit cápaként nevezték el, addig az ordenáré méretű, minden rendes greenpeace-esre rángógörcsöt hozó W140-es a találó bálna előtagot kapta a Merci elé.

A Mercedesnél máig menőek a vízi emlősök, hiszen egy nem olyan régen végzett felmérés eredményében azt olvasni, hogy az emberek nagy része a delfinhez hasonlítaná a márkát, ha mindenáron valami állatot kellene mondani.