Igazi Red Bull-csatát hozott a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztsorozatának második napja, ami nem véletlen, a fiúk az állásukért hajtanak. No nem a Toro Rossóval idén brillírozó Sebastian Vettel, ő már „új csapata” a Red Bull versenygépét hajtotta. A fiatal német rögtön bizonyított is, ő volt az egyetlen, aki 1 perc 20-nál gyorsabban teljesített kört a katalán versenypályán, így hozta az első helyet. Még az sem vetette vissza, hogy egyszer el kellett oltani a kigyulladó fékeit.

F1: Már a 2009-es technikát tesztelik 1
F1: Már a 2009-es technikát tesztelik 39


Mögötte viszont valódi helyosztó zajlott, három Toro Rossós sorakozik az eredménylistán. A legjobb a tegnapi első, Takuma Sato lett, mindössze 17 ezreddel megverve azt a Sebastien Bourdaist, akinek a helyére pályázik. A negyedik Sebastien Buemi volt, aki szintén eséllyel indul a Red Bull kiscsapatának versenyzői állásáért.

„Nagyon élveztem a tesztet, jó volt újra az autóban. Az versenyautó remek, és jó érzés vezetni” – mondta Sato. „A szeptemberi teszt kissé kiábrándító volt, csak 3 órát vezethettem, mert délután esett. Ez a teszt viszont nagyszerű volt, 7 hónapja most elsőször vezethettem egész nap, 200 kört tettem meg.”

F1: Már a 2009-es technikát tesztelik 40


Igazi érdekesség volt ma, hogy a McLaren átengedte új klienséhez a Force Indiához a tesztpilótáját, Pedro de la Rosát. A spanyol sem tudott csodát tenni, az utolsó helyen zárt a vélhetően már némi McLaren-technikával is felvértezett autóval.

Ám az ő ezüstnyila sem maradt munka nélkül, mert a csapat másik tesztelője Gery Paffett, miután a KERS-szel szerelt McLarenben meghibásodott az olajnyomás, átpattant abba, egészen az ötödik helyig kormányozva azt.

A Ferrarinál két eltérő programon dolgoztak a két autóval. Luca Badoer megbízhatósági vizsgálatokat végzett a motoron – jövőre már 3 versenyt kell kibírnia – és a sebességváltón, ezért 131 kört mehetett. Marc Gené viszont a 2009-es beállításokról és a gumikról gyűjtött adatokat. 

F1: Már a 2009-es technikát tesztelik 41


„Megszabadultunk annyi légterelőtől, amennyitől csak lehetséges, hogy szimuláljuk a 2009-es leszorítóerőt, de a lényeg az új gumikon van. Nem tudom egyértelműen összehasonlítani őket, de úgy tűnik a nagyobb tapadás kompenzálja a kisebb leszorító erőt” – mondta Gené, akinek a tesztkorlátozás miatt csak 31 kör jutott.

Robert Kubica is úgy véli nem lesznek lassabbak jövőre az autók, aki tudhatja, mit beszél, hiszen a leginkább 2009-es versenygéppel tesztel. Véleményét az is alátámasztja, hogy a lengyel a hatodik leggyorsabb volt ma.
 

# Pilóta Csapat Idő Kör
 1.  Vettel  Red Bull-Renault  1:19.751 70
 2.  Sato  Toro Rosso-Ferrari  1:20.017  79
 3.  Bourdais  Toro Rosso-Ferrari  1:20.034  48
 4.  Buemi  Toro Rosso-Ferrari  1:20.223  99
 5.  Paffett  McLaren-Mercedes   1:21.340  31
 6.  Kubica  BMW-sauber  1:21.521  76
 7.  Rosberg  Williams-Toyota  1:21.525  113
 8.  Button  Honda  1:21.770  110
 9.  Sutil  Force India-Ferrari  1:22.073  58
 10.  Di Grassi  Honda  1:22.283  110
 11.  Piquet  Renault  1:22.348 85
 12.  Badoer  Ferrari  1:22.425  127
 13.  Gene  Ferrari  1:22.772  31
 14.  Heidfeld  BMW-Sauber  1:22.945  81
 15.  Van der Garde  Renault  1:23.250  37
 16.  De la Rosa  Force India-Ferrari  1:23.499  86