Megkezdődött a felkészülés a 2009-es idényre, ennek megfelelően Barcelonában tesztelnek a csapatok. A Toyotát kivéve az összes alakulat körözött tegnap a spanyol városhoz közeleső pályán.

A próbák során már megjelentek a 2009-es újítások, több autóról lekerültek a kis szárnyacskák, a Honda a jövő évi első, a Williams a 2009-es hátsó szárnyat is tesztelte. A BMW még tovább ment: már egy átmeneti autóval körözött, ami sejtetni engedi, mire is számítsunk a jövő évben. Emellett persze a csapatok megkezdték az adatgyűjtést a jövőre visszatérő slick gumikról is és a KERS-ről is.

Pályán a csúnya autók 1
A rajtnál törhetnek a szárnyak

A rajtnál törhetnek a szárnyak

Érdekes arcu 2009-es


A versenyzők legtöbbje még pihen tegnap csak Robert Kubica, Nelson Piquet, Sebastian Vettel és Adrian Sutil szerepelt csak. Egyes gárdák hivatalos tesztpilótáikat dolgoztatták, máshol új embereket is kipróbáltak egy szerződés reményében. Így bemutatkozott a Forma-1-ben Bruno Senna, míg a Toro Rossónál újra autóba ült Takuma Sato is.

Nem is puskázta el a második lehetőséget a japán, ő teljesítette a legtöbb kört (121), és a slick gumikon hajtva leggyorsabbként zárt. Senna sem panaszkodhat, bár a gyár tesztpilótájától elmaradt, de jóval gyorsabb volt Lucas di Grassinál. Mindketten esélyesek, hogy Rubens Barrichello helyére kerüljenek a Hondához.

Loeb navigátor nélkül is gyors

Loeb navigátor nélkül is gyors

Loeb navigátor nélkül is gyors


Igazán jó nap volt ez a Toro Rossónak, hiszen másik kiszemeljük Sebastien Buemi biztosította be a kettős sikert, alig elmaradva Satótól. A harmadik helyen a Honda tesztpilótája, Alexander Wurz zárt. A 2009-es aerodinamikai elemekkel, a KERS-sel és új oldaldobozokkal felszerelt BMW-vel Kubica a hetedik helyig jutott, ideje 1,5 másodperccel marad csak el az elsőtől.

Kiemelkedően teljesített Sebastien Loeb is. Az ötszörös ralivilágbajnok szponzorának, a Red Bullnak köszönheti a lehetőséget, hogy kipróbálhatta a csapat F1-es gépét. A francia korábban már vezette a Renault autóját is, így nem meglepő, hogy tartotta a lépést a pályautósokkal, 8. lett.

Kevés nem remélt esemény történt az első napon. Ami talán említésre méltó, az Giedo van der Garde kisebb balesete. A Renault Világsorozatot megnyerő holland pilóta összetörte a Renault F1-esét.

Teszt: Barcelona, 2008.11.17
 

# Pilóta Csapat Idő Kör
 1.  Sato  Toro Rosso – Ferrari  1:20.763 121
 2.  Buemi  Toro Rosso-Ferrari  1:21.071  117
 3.  Wurz  Honda  1:21.198  77
 4.  De la Rosa  McLaren-Mercedes  1:21.417  65
 5.  Badoer  Ferrari  1:22.038  93
 6.  Paffett  McLaren-Mercedes  1:22.235  47
 7.  Kubica  BMW-Sauber  1:22.341  56
 8.  Loeb  Red Bull-Renault  1:22.503  82
 9.  Piquet  Renault  1:22.560  80
 10.  Klien  BMW-Sauber  1:22.883  53
 11.  Hulkenberg  Williams-Toyota  1:23.467  116
 12.  Liuzzi  Force India-Ferrari  1:23.794  86
 13.  Sutil  Force India-Ferrari  1:23.832  88
 14.  Gene  Ferrari  1:24.117  32
 15.  Senna  Honda  1:24.343  39
 16.  Van der Garde  Renault  1:24.908  27
 17.  Di Grassi  Honda  1:24.908  48