Hamarosan elárverezik Svájcban az egyetlen eredeti Lamborghini Miura Roadstert. Az autót még az 1968-as Brüsszeli Autókiállításra készítette az olasz cég a Bertone tervei alapján. Végül azonban gazdasági és műszaki okok miatt nem került gyártásba.

Miután több autószalonon is kiállították az igazából targa modellt, eladták azt az ILZRO nemzetközi ón- és cinkkutató intézetnek, amely átalakította és bemutató autónak használta, hogy a cink autóipari felhasználásának lehetőségeit demonstrálja. Átfestették, számos krómozott és egyéb  fém alkatrészt szereltek rá és átkeresztelték ZN75-re.

A krómozott lökhárító is ILZRO terméke
1968-ban mutatták be

1968-ban mutatták be

1968-ban mutatták be


Jelenlegi tulajdonosa azonban 330 ezer dollár befektetéssel visszaalakíttatta eredeti állapotába a kocsit, amely olyan jól sikerült, hogy első fellépésén, a 2008-as Pebble Beach Concours d’Elegance kiállításon a második helyet szerezte meg. Egyelőre nem tudni, milyen kikiáltási áron indul majd a licit, de biztos nem lesz olcsó, hiszen bár több más Miurának is eltávolították a tetejét, de ez volt az egyetlen, amelyet a gyár készített el.

A Miura Roadsterben 3,9 literes V12-es motor van, amelynek maximális teljesítménye 350 lóerő. Nem meglepő módon kora egyik leggyorsabb autója volt, 6,6 másodperc alatt képes volt elérni a 100 km/órás sebességét, a végsebessége pedig 280 km/óra.

A Miura Roadsterről ITT tudhat meg többet.

Adam Gordon a tulajdonos mesél az autóról: