Hosszabb lett, mint az előd
Teljesen új design

Teljesen új design

Teljesen új design


2002-ben, közel hat esztendeje mutatták be a Megane előző változatát. Azóta sok idő eltelt, kiderült, hogy a bátortalan változtatások mellett az előző szériához képest forradalmian átdolgozott modelleknek is lehet szép sikerük.

Ezért ismét bátran újrarajzolták a roppant széles motor- és karosszériaváltozattal is kapható Megane vonalait.

Digitális világ

A munka nagy részét saját fejlesztésű programmal végezték, amelynek hála már akkor az autó teljes pompájában gyönyörködhettek a beavatottak, mielőtt az első méretarányos modellek elkészültek volna. Persze mindezt csak virtuálisan. A végeredmény meggyőző, különösen a háromajtós Coupé és annak hátsó része sikerült formásra. Ezt már Párizsban is megcsodálhattuk, de az igazi menetpróbára egészen mostanáig kellett várni.

Kitágult

Egy név, két lélek

Egy név, két lélek

Egy név, két lélek


Bár a trendnek megfelelően minden irányban nőtt az autó, (hosszában 100, széltében 28, 33 milliméterrel) a felszedett kilóktól szerencsére nem kell félni.

Az új Megane-család átlagosan nyolc kilót vesztett a tömegéből, amelynek nagy része az átdolgozott hátsó hídnak köszönhető, de a karosszéria is könnyebb lett az elődénél.

A biztonságot a könnyítésekért nem kellett feláldozni.

Biztonságban
Az új Megane ügyesen, ötcsillagos eredménnyel vette a töréstesztet. A Berline változat a 37-ből 37 pontot szerzett meg a felnőttvédelemben. A pirotechnikai övfeszítők és az utastér lágy műanyagjai térdlégzsák nélkül is megfelelő védelmet nyújtanak az elöl ülők lábszárának és térdének. Gyermekvédelmét négy, míg gyalogosvédelmét két csillagra értékelték a szakemberek.

Lakberendezés

Látványos műszereket kapott az új Megane

Látványos műszereket kapott az új Megane

Látványos műszereket kapott az új Megane


Alaposan megdolgozták a műszerfalat is. Középen hatalmas folyadékkristályos kijelző trónol, amely a sebességről, vízhőmérsékletről és üzemanyagszintről ad információt. Ezt hagyományos analóg fordulatszámmérő egészíti ki.

Klassz anyagokból építkeztek, amikor a belsőt szerelték össze, szinte mindenhol kellemes tapintású a bútorozás. Apró, filléres ötletet is találunk odabent, az egyik pohártartóba toll- és jegyzettartó készséget álmodott valamelyik grafomán tervező.

Üléseit, kormányát széles határok között lehet állítani és a helykínálattal sincs gond. A Coupéban ugyan hátul már nem felhőtlen az utazási élmény, de közel nem kellemetlen. Kicsit kevés fény jön be hátra, de jó pontot ér, hogy nem spórolták ki a hátsó sorban ülők külön világítását.

Már csak egy kattintásnyira van a motorválaszték


Eltévedt kapcsoló

Egyedül az új Lagunából átvett lidérces tempomat-kapcsoló van roppant idétlen helyen. Ha az alkarunk ötnél kevesebb helyen hajlik, márpedig az emberek többsége ilyen – nem lesz örömteli a kezelése. Nagy szerencse, hogy csak a ki- és bekapcsoláshoz kell ezt babrálni, a sebesség beállítása már a jó fogású kormányról is elvégezhető.

Remek navigációs berendezés trónol középen

Remek navigációs berendezés trónol középen

Remek navigációs berendezés trónol középen


Ha beállítottuk, a futurisztikus fordulatszámmérő körüli vékony lámpasor zöldre vált, ha pedig a beállítottnál nagyobb tempóra váltunk, újabb, piros lámpák is életre kelnek. Igazán látványos megoldás.

Jobb, de mégsem az igazi

Bár a prezentációban direkt kitértek az újonnan kifejlesztett kormányzásra, a sajtóanyagban olvasottakkal ellentétben nem sokat érezni az útból. Az elektromos szervokormány működése gyorsabb, pontosabb lett, de működése továbbra is inkább steril, mintsem közvetlen.

Az autó futóműve azonban kellemes meglepetés. A Berline változathoz képest a Coupé tizenkét milliméterrel engedi közelebb az autó hasát az aszfalthoz.

Valaki nagyön örül neki

Valaki nagyön örül neki

Valaki nagyön örül neki


Emellett feszesebb lengéscsillapítókat és keményebb rugókat is szereltek a háromajtós Megane-ba. Sokat lendített volna még a sportos érzeten, ha az üléspozíciót közelebb engedték volna az aszfalthoz, nem valahonnan a magasból kellene irányítani a formás vasat. Az izgalmasabb motorhang hab lehetne a tortán, de helyette sajnos teljesen átlagos morgás jön a motortérből.

Motorok

A modell hagyományosan széles motorválasztéka új fejlesztésű darabokat is tartalmaz, de megtalálhatóak benne a régebbi változatok is. Nekünk a 130 lóerős dízel, illetve a 180 lovas benzines kivitelhez volt szerencsénk.

Szerintem szép

Szerintem szép

Szerintem szép


Pontos fogyasztást egyelőre nem tudtunk mérni, de ha hihetünk a fedélzeti számítógépnek, akkor mindkét motor óvatosan bánik a szénhidrogénkészletekkel.

Még nem tudni, mennyi

Árakról egyelőre nem mondtak semmit, azok majd jövő év elején, a hazai bemutató után derülnek ki.

Hasonlóan homályosak még a hazai eladási tervek is, mindössze annyi biztos, hogy a palenciai gyárban évente 310 ezer autót képesek összeszerelni, napi három műszakban. A 2720 ott dolgozón biztosan nem múlik majd a modell sikere.

Motorok, váltók:

Berline dízel 1.5 dCi 85
1.5 dCi 105
1.9 dCi 130
Váltó (fokozat) 5 (kézi) 6 (kézi) 6 (kézi)
Max. teljesítmény 85 LE 105 LE 130 LE
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,9 s 10,9 s 9,5 s
Végsebesség 175 km/h 190 km/h 205 km/h

Berline benzin 1,6 16V
1,6 16V
Váltó (fokozat) 5 (kézi) 6 (kézi)
Max. teljesítmény 100 LE 110 LE
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 s 10,5 s
Végsebesség 190 km/h 195 km/h

Coupe dízel 1.5 dCi 85
1.5 dCi 105
1.9 dCi 135
Váltó (fokozat) 5 (kézi) 6 (kézi) 6 (kézi)
Max. teljesítmény 85 LE 105 LE 130 LE
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,9 s 10,5 s 9,5 s
Végsebesség 175 km/h 190 km/h 210 km/h

Coupe benzin 1,6 16V
2.0 TCE 180
Váltó (fokozat) 5 (kézi) 6 (kézi)
Max. teljesítmény 110 LE 180 LE
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,5 s 7,8 s
Végsebesség 195 km/h 230 km/h
Vonzó forma

Vonzó forma