Fukui Takeo, a Honda elnök-vezérigazgatója hivatalosan is megerősítette Tokióban a tegnap este kiszivárgott hírt, hogy a Honda elhagyja a Forma-1-et.

Az elnök a gazdasági válságot jelölte meg fő okként, miután az amerikai piacon 30 százalékkal estek a cég eladásai, miközben a költségek egyre emelkednek.

Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek

Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek

Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek


” A Hondának meg kell védenie alapvető üzleti tevékenységét [autó-, motor- stb. gyártás] és biztosítania kell hosszú távú jövőjét, miközben a gazdasági helyzet egyre bizonytalanabb szerte a világon. A jelenlegi körülmények között gyors és rugalmas döntéseket hozott a Honda, hogy leszámoljon a hirtelen jött növekvő visszaeséssel, amely a gazdasági élet minden részén jelentkezik. Felismerve az erőforrások optimalizálásának szükségességét, köztük a jövőbeli befektetéseket is, úgy döntöttünk, hogy kivonulunk a Forma-1-ből” – mondta Fukui.

„Egyeztetni fogunk a Honda F1-csapat, illetve annak motorszállítójának, a Honda Racing Development vezetőivel a két cég jövőjével kapcsolatban. A tervek között szerepel a csapat eladása is” – tette hozzá az elnök.

Ross Brown és Nick Fry, a csapat vezetői hétfőn Japánba utaznak, hogy a csapat jövőjéről tárgyaljanak. Egyes források szerint a Honda márciusig hajlandó életben tartani a versenyrészleget, a két vezető addig kapott haladékot, hogy vevőt találjon, ha nem sikerül, megszűnik a csapat. Állítólag Brawn máris tárgyalásokat kezdett a Ferrarival egy esetleges motorszállító-szerződés összehozásáról.

Fry: Mi lesz most?

Fry: Mi lesz most?

Fry: Mi lesz most?


A Honda kiszállása akár lavinát is elindíthat, a gazdasági nehézségek és a csapatokra oktrojált szabályváltoztatások több gyártót is elűzhetnek az F1-ből. Elsőként például a nagy japán riválist, a Toyotát, amely hét idény alatt sem ért el igazi sikert, de a nagy hazai ellenfél jelenléte eddig mindig a sportban tartotta.

Az F1 ura, Bernie Ecclestone is foghatja a fejét, ugyanis úgy tudni, hogy a jó öreg Bernie a versenyszervezőkkel kötött szerződéseiben legalább 20 autós mezőnyre vállalt kötelezettséget. A Honda és könnyen lehet, hogy a Toro Rosso kidőlésével – ne feledjük, pont ez a két csapat nem véglegesítette eddig a 2009-es felállását! – a rajtrács 18 vagy akár 16 autóra is olvadhat.