Fukui Takeo, a Honda elnök-vezérigazgatója hivatalosan is megerősítette Tokióban a tegnap este kiszivárgott hírt, hogy a Honda elhagyja a Forma-1-et.
Az elnök a gazdasági válságot jelölte meg fő okként, miután az amerikai piacon 30 százalékkal estek a cég eladásai, miközben a költségek egyre emelkednek.
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Fotó megosztása:
Vége a hondás álmoknak
Vége a hondás álmoknak
Fotó megosztása:
Fry: Mi lesz most?
Fry: Mi lesz most?
Fotó megosztása:
Fény az alagút végén?
Fény az alagút végén?
Fotó megosztása:
Kár lenne a brackley-i gárdáért
Kár lenne a brackley-i gárdáért
Fotó megosztása:
Ecclestone már rég mondja!
Ecclestone már rég mondja!
Fotó megosztása:
Kivár vagy elmenekül?
Kivár vagy elmenekül?
Fotó megosztása:
Richards visszatérhet
Richards visszatérhet
Fotó megosztása:
Jó üzlet lehet
Jó üzlet lehet
Fotó megosztása:
Csak az F1-et ejtik
Csak az F1-et ejtik
Fotó megosztása:
Drága lenne mindenkit elküldeni
Drága lenne mindenkit elküldeni
Fotó megosztása:
Neki nem hiányzik a japán gyártó
Neki nem hiányzik a japán gyártó
Fotó megosztása:
Peugeot vagy Citroën lehet belőle
Peugeot vagy Citroën lehet belőle
Fotó megosztása:
Mi lesz vele jövőre?
Mi lesz vele jövőre?
Fotó megosztása:
Nem tér vissza a francia gyártó
Nem tér vissza a francia gyártó
Fotó megosztása:
A Subaru kiszállásával már ráér Richards
A Subaru kiszállásával már ráér Richards
Fotó megosztása:
Koholmány volt a hír
Koholmány volt a hír
Fotó megosztása:
Mit csinál 2009-ben?
Mit csinál 2009-ben?
Fotó megosztása:
Vad pletyka
Vad pletyka
Fotó megosztása:
Schumi és Brawn újra együtt?
Schumi és Brawn újra együtt?
Fotó megosztása:
A lehetőség nyitva áll, de az idő szorít
A lehetőség nyitva áll, de az idő szorít
Fotó megosztása:
Fry tucatnyi kérőt emleget - ő lehet az egyik
Fry tucatnyi kérőt emleget - ő lehet az egyik
Fotó megosztása:
Richards szerint nincs itt az ideje
Richards szerint nincs itt az ideje
Fotó megosztása:
Hiába a barátság, motor nem lesz belőle
Hiába a barátság, motor nem lesz belőle
Fotó megosztása:
A Ferrari után most a Mercedes került a képbe
A Ferrari után most a Mercedes került a képbe
Fotó megosztása:
Meddig húzhatják?
Meddig húzhatják?
Fotó megosztása:
Autóipari mentőövbe kapaszkodnának
Autóipari mentőövbe kapaszkodnának
Fotó megosztása:
Csak a dolgozók sorsáról tárgyaltak
Csak a dolgozók sorsáról tárgyaltak
Fotó megosztása:
Búcsúzhat a Forma-1-től?
Búcsúzhat a Forma-1-től?
Fotó megosztása:
Minden a helyére került?
Minden a helyére került?
Fotó megosztása:
Reménykedhetnek
Reménykedhetnek
Fotó megosztása:
Fifty-fifty
Fifty-fifty
Fotó megosztása:
Branson az F1-ben is kalandot lát?
Branson az F1-ben is kalandot lát?
Fotó megosztása:
Túlélés vagy összeomlás jön?
Túlélés vagy összeomlás jön?
Fotó megosztása:
Branson vállalkozó kedvű
Branson vállalkozó kedvű
Fotó megosztása:
Ecclestone is tárgyal
Ecclestone is tárgyal
Fotó megosztása:
Nem kellett a pénze
Nem kellett a pénze
Fotó megosztása:
Sínen van a csapat?
Sínen van a csapat?
Fotó megosztása:
Brackely F1?
Brackely F1?
Fotó megosztása:
Brawn Racing lehet a csapatból
Brawn Racing lehet a csapatból
Fotó megosztása:
Még szükség van rá
Még szükség van rá
Fotó megosztása:
Barrichello Barcelonában vezethet hamarosan
Barrichello Barcelonában vezethet hamarosan
Fotó megosztása:
Két szék közt az asztal alá...
Két szék közt az asztal alá...
Fotó megosztása:
Újra nyeregben
Újra nyeregben
Fotó megosztása:
Köszönik, jól vannak
Köszönik, jól vannak
Fotó megosztása:
Kevés siker jutott nekik
Kevés siker jutott nekik
Fotó megosztása:
Hivatalosan is vége
Hivatalosan is vége
Fotó megosztása:
Nem mindig találták a közös hangot
Nem mindig találták a közös hangot
Fotó megosztása:
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
” A Hondának meg kell védenie alapvető üzleti tevékenységét [autó-, motor- stb. gyártás] és biztosítania kell hosszú távú jövőjét, miközben a gazdasági helyzet egyre bizonytalanabb szerte a világon. A jelenlegi körülmények között gyors és rugalmas döntéseket hozott a Honda, hogy leszámoljon a hirtelen jött növekvő visszaeséssel, amely a gazdasági élet minden részén jelentkezik. Felismerve az erőforrások optimalizálásának szükségességét, köztük a jövőbeli befektetéseket is, úgy döntöttünk, hogy kivonulunk a Forma-1-ből” – mondta Fukui.
„Egyeztetni fogunk a Honda F1-csapat, illetve annak motorszállítójának, a Honda Racing Development vezetőivel a két cég jövőjével kapcsolatban. A tervek között szerepel a csapat eladása is” – tette hozzá az elnök.
Ross Brown és Nick Fry, a csapat vezetői hétfőn Japánba utaznak, hogy a csapat jövőjéről tárgyaljanak. Egyes források szerint a Honda márciusig hajlandó életben tartani a versenyrészleget, a két vezető addig kapott haladékot, hogy vevőt találjon, ha nem sikerül, megszűnik a csapat. Állítólag Brawn máris tárgyalásokat kezdett a Ferrarival egy esetleges motorszállító-szerződés összehozásáról.
Fry: Mi lesz most?
A Honda kiszállása akár lavinát is elindíthat, a gazdasági nehézségek és a csapatokra oktrojált szabályváltoztatások több gyártót is elűzhetnek az F1-ből. Elsőként például a nagy japán riválist, a Toyotát, amely hét idény alatt sem ért el igazi sikert, de a nagy hazai ellenfél jelenléte eddig mindig a sportban tartotta.
Az F1 ura, Bernie Ecclestone is foghatja a fejét, ugyanis úgy tudni, hogy a jó öreg Bernie a versenyszervezőkkel kötött szerződéseiben legalább 20 autós mezőnyre vállalt kötelezettséget. A Honda és könnyen lehet, hogy a Toro Rosso kidőlésével – ne feledjük, pont ez a két csapat nem véglegesítette eddig a 2009-es felállását! – a rajtrács 18 vagy akár 16 autóra is olvadhat.