A Ford vezérigazgatója, Alan Mulally kifejtette, hogy a vállalatot és az egész ágazatot sújtó nehézségek közepette áttekintik a lehetséges opciókat a Volvóval kapcsolatban. A Ford az új stratégia jegyében csak a saját márkájára kíván összpontosítani.
Az amerikai autógyár hétfői beszámolója szerint a svéd autógyár stratégiai átvilágítása néhány hónapot fog igénybe venni. Tehát semmiképp sem akarják elkótyavetyélni az egyik vezető prémiummárkát.
Még 1999-ben vásárolta meg 6,45 millió dollárért a Volvót a Ford. Eleinte nyereséges volt a svéd autógyártó, de az utóbbi időben az is eladási problémákkal küzd. Ennek megfelelően már korábban is felmerült az eladása, de eddig mindig tagadták.
Több lehetséges vevőről is hallani, az egyik a Renault, de valószínűbb a Tata-csoport. Az indiai konszern vásárolta meg a Fordtól idén márciusban a Jaguart és a Land Rovert 1,7 milliárd dollárért. A Ford ugyanakkor nemrég eladta a Mazdában birtokolt részvényeinek nagy részét.