Melyik csapat lesz a következő?

Megbízható társaság

Megbízható társaság

A Honda kiesése kapcsán a Financial Times érdekes összeállítást közölt a Forma-1-es csapatok hitelképességéről, fizetési fegyelméről. A pénzügyi elemzőcég, a Dun and Bradstreet által készített tanulmányból az derült ki, hogy mindössze két – pontosabban három – csapat szokta időben kifizetni a tartozásait.

A lista első helyére a Toyota került, a kölni alakulat átlagosan öt nappal a határidő előtt kiegyenlíti a számláit, de a Red Bull és a Toro Rosso is időben fizet az esetek 99 százalékában.

A Williams velük ellentétben rossz adós, a független csapat általában 11 napot késik a kötelezettségei teljesítésével, és a Honda is hasonló gyakorlatot követett. A „majd megadom” kategória „győztese” a Force India, mi nem szeretnénk, ha ők tartoznának nekünk, ugyanis a sereghajtó esetében 75 napos késére lehet számítani, ha a fizetésre kerül a sor.

Még meglepőbb azonban, hogy a tavaly a csőd szélére jutott kiscsapat mögé hiába lépett be az indiai milliárdos, Vijay Mallya, a fizetési morál nemhogy javult, de romlott. 2007 elején az akkor még Spyker néven futó alakulat még átlagosan 50 nap késéssel teljesített.

A Renault, a BMW, a McLaren a mezőny közepén helyezkednek el – a francia csapat szinte sosem késik, míg a maranellóiak már számláik 40 százalékát a határidő után egyenlítik ki.