Az FIA szándéka szerint 2009-től a csapatok a Forma-1-et „megzöldítő” mozgásienergia-visszanyerő rendszert, az ún. KERS-t használják majd. A csapatok 2008 folyamán komolyan dolgoztak az újítás fejlesztésén, de az időnkénti panaszok szerint inkább kevesebb, mint több sikerrel.
A Red Bull, a Renault, a Toyota, és még a Ferrari is problémákról, nem túl jó eredményekről számolt be, és többször is felmerült már, hogy halasszák el az egyébként jövőre még nem kötelező, csak opcionális KERS bevezetését. A KERS pártján a fejlesztésben valószínűleg jól haladó BMW és a Honda állt.
Nagyot kellene ugrani jövőre
Nagyot kellene ugrani jövőre
Fotó megosztása:
Otthon tartják a "bulit"
Otthon tartják a "bulit"
Fotó megosztása:
Kovalainennél telelnek
Kovalainennél telelnek
Fotó megosztása:
Kovalainen nagy terhet cipelt
Kovalainen nagy terhet cipelt
Fotó megosztása:
Örök hála?
Örök hála?
Fotó megosztása:
A McLaren is le van maradva?
A McLaren is le van maradva?
Fotó megosztása:
Haug halasztana
Haug halasztana
Fotó megosztása:
Más is beléphet az élmezőnybe
Más is beléphet az élmezőnybe
Fotó megosztása:
Hamiltonnal beelőzött a McLaren
Hamiltonnal beelőzött a McLaren
Fotó megosztása:
Az állítható szárnyak nehezítik majd a munkát
Az állítható szárnyak nehezítik majd a munkát
Fotó megosztása:
Eszükben sem volt kiszállni
Eszükben sem volt kiszállni
Fotó megosztása:
Mindennél fontosabb a jó kezdés
Mindennél fontosabb a jó kezdés
Fotó megosztása:
Csak az új idénnyel foglalkozik
Csak az új idénnyel foglalkozik
Fotó megosztása:
Az ő ügyük végére pont került
Az ő ügyük végére pont került
Fotó megosztása:
Fél, hogy berozsdásodik
Fél, hogy berozsdásodik
Fotó megosztása:
Jobb évet vár
Jobb évet vár
Fotó megosztása:
Többször is győzne
Többször is győzne
Fotó megosztása:
Mostanra otthon van a McLarennél
Mostanra otthon van a McLarennél
Fotó megosztása:
Lemaradt az élcsapat
Lemaradt az élcsapat
Fotó megosztása:
Idén is élmenők lesznek?
Idén is élmenők lesznek?
Fotó megosztása:
A tesztelési forma nem számít
A tesztelési forma nem számít
Fotó megosztása:
Baj van, de bíznak a javulásban
Baj van, de bíznak a javulásban
Fotó megosztása:
A mezőny végébe jó az autó
A mezőny végébe jó az autó
Fotó megosztása:
Nehéz helyzetben kezd
Nehéz helyzetben kezd
Fotó megosztása:
Nem valószínű a győzelem
Nem valószínű a győzelem
Fotó megosztása:
Haug halasztana
A McLarentől nem nagyon hallatszottak eddig sem ellenző, sem támogató vélemények, de most a motorszállító és résztulajdonos, a Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug egyértelműen a halasztást javasolja. A német szakember szerint hiba lenne a mostani gazdasági helyzetben további milliókat kiszórni a KERS-re, „nem lehet játszadozni”, ahogy a Motorsport Aktuellnek mondta.
Haug szerint a KERS fejlesztése „nagyon költséges foglalatosság”, ennek elvetésével 25 százalékkal csökkenthetők lennének a motorfejlesztési kiadások, ezért és bölcsebb lenne, ha csak később vennék elő újra az ötletet.
Mivel a KERS használata jövőre még nem kötelező, így könnyen lehet, hogy több csapat – a Toyota, a Ferrari és a fentiek alapján akár a McLaren – is a hibridrendszer nélküli autóval kezdi majd a 2009-es szezont.