Amellett, hogy 20 százalékkal csökkentette tulajdonhányadát a Mazdában, és megpróbál megszabadulni a Volvótól, a sportmodelljeinek fejlesztésén is változat a Ford.
Az észak-amerikai SVT és az európai TeamRS szervezetek összevonásból létrehozzák a globális nagyteljesítményű járművek és motorsport-fejlesztési üzletágat. Ennek igazgatója Jost Capito, aki a Ford nagyteljesítményű autóinak globális fejlesztéséért illetve a globális motorsport-stratégiáért, a sporttal kapcsolatos tervek és programok összehangolásáért felel majd.
Az új szervezet az Egyesült Államokban, a Ford dearborni központjában dolgozik majd, ugyanakkor tovább folyik a munka az európai központban, Kölnben is. Ezzel jelentős pénzeket spórolhat meg a Ford a jövőben sportos technológiák fejlesztésekor.
Capito 2001 óta van a Fordnál. 2003 és 2007 között a Ford Európa motorsport-tevékenységeinek és a sportos modellek fejlesztésének igazgatója volt, illetve 2006-ban és 2007-ben az ő vezetésével nyerte meg a Ford a gyártók világbajnoki címét a rali vb-n. 2007 novemberében Capitót nevezték ki a Ford Európa nagyteljesítményű autókért felelős igazgatójává, így a régóta várt új Focus RS fejlesztésén dolgozó csapatot is ő vezette.