A nemrég született, a világelsőséget célzó „Stratégia 2018” terv céljain legalábbis márciusig biztosan nem módosít a cég, de rövid távon mindenképpen veszteségekkel kell számolniuk. Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, hogy csak fokozatosan vezetik be a megszorításokat, és egyelőre csak a nem kulcsfontosságú beruházásokat napolják el.
Hogy ez hogy érinti a tervezett szlovákiai gyár sorsát, nem világos, de az Automobilwoche értesülései szerint az építés alatt lévő amerikai chattanoogai üzem jövője nem túl rózsás.
Winterkorn szerint az autóeladások globálisan 20 százalékkal csökkennek majd 2009-ben, míg a VW konszern márkáit illetően 10 százalékos visszaesést prognosztizál, azaz nagyjából 5,6 millió jármű eladására számít.
Ez hatalmas csökkenés egyébként, ha hinni lehet a Capital magazinnak, amely ma arról írt, hogy jövőre már 7,45 millió autó eladását tervezte a VW.