A Honda a múlt pénteken jelentette be, hogy pénzügyi okokból azonnal elhagyja a Forma-1-et. A japán gyártó azonban még így is sokat veszít, a The Times iparági szakértőkre hivatkozva arról ír, hogy vevő nélkül a csapat végleges feloszlatása további 150 millió dollárt emészthet fel – ebből szerény körülmények között egy teljes szezont lehetne még teljesíteni.
A hatalmas összeg egyik eleme lehet Jenson Button nemrég aláírt többéves szerződésének kompenzációja – az összeg 35 milliót is kitehet! -, de a 700 fős alkalmazotti gárda végkielégítései és a különböző beszállítói, partneri szerződések felbontása is irtózatos összegebe kerülhet.
Az F1 ura, Bernie Ecclestone egyébként nem sajnálja, hogy a japán gyártó kivonult a sportból, abban viszont nagyon bízik, hogy a brackley-i csapat hamarosan vevőre akad.
„A Honda nem nagy veszteség. Elég megnézni, hol végeztek a bajnokságban: a kilencedik helyen. Milliókat pocsékoltak el, rossz példát állítva a többi csapatnak. A Forma-1-ben a csapatok jönnek-mennek, ez sem a világ vége. Egyedül a Ferrari van itt a kezdetek óta” – nyilatkozta tegnap a kisember.
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Fotó megosztása:
Vége a hondás álmoknak
Vége a hondás álmoknak
Fotó megosztása:
Fry: Mi lesz most?
Fry: Mi lesz most?
Fotó megosztása:
Fény az alagút végén?
Fény az alagút végén?
Fotó megosztása:
Kár lenne a brackley-i gárdáért
Kár lenne a brackley-i gárdáért
Fotó megosztása:
Ecclestone már rég mondja!
Ecclestone már rég mondja!
Fotó megosztása:
Kivár vagy elmenekül?
Kivár vagy elmenekül?
Fotó megosztása:
Richards visszatérhet
Richards visszatérhet
Fotó megosztása:
Jó üzlet lehet
Jó üzlet lehet
Fotó megosztása:
Csak az F1-et ejtik
Csak az F1-et ejtik
Fotó megosztása:
Drága lenne mindenkit elküldeni
Drága lenne mindenkit elküldeni
Fotó megosztása:
Neki nem hiányzik a japán gyártó
Neki nem hiányzik a japán gyártó
Fotó megosztása:
Peugeot vagy Citroën lehet belőle
Peugeot vagy Citroën lehet belőle
Fotó megosztása:
Mi lesz vele jövőre?
Mi lesz vele jövőre?
Fotó megosztása:
Nem tér vissza a francia gyártó
Nem tér vissza a francia gyártó
Fotó megosztása:
A Subaru kiszállásával már ráér Richards
A Subaru kiszállásával már ráér Richards
Fotó megosztása:
Koholmány volt a hír
Koholmány volt a hír
Fotó megosztása:
Mit csinál 2009-ben?
Mit csinál 2009-ben?
Fotó megosztása:
Vad pletyka
Vad pletyka
Fotó megosztása:
Schumi és Brawn újra együtt?
Schumi és Brawn újra együtt?
Fotó megosztása:
A lehetőség nyitva áll, de az idő szorít
A lehetőség nyitva áll, de az idő szorít
Fotó megosztása:
Fry tucatnyi kérőt emleget - ő lehet az egyik
Fry tucatnyi kérőt emleget - ő lehet az egyik
Fotó megosztása:
Richards szerint nincs itt az ideje
Richards szerint nincs itt az ideje
Fotó megosztása:
Hiába a barátság, motor nem lesz belőle
Hiába a barátság, motor nem lesz belőle
Fotó megosztása:
A Ferrari után most a Mercedes került a képbe
A Ferrari után most a Mercedes került a képbe
Fotó megosztása:
Meddig húzhatják?
Meddig húzhatják?
Fotó megosztása:
Autóipari mentőövbe kapaszkodnának
Autóipari mentőövbe kapaszkodnának
Fotó megosztása:
Csak a dolgozók sorsáról tárgyaltak
Csak a dolgozók sorsáról tárgyaltak
Fotó megosztása:
Búcsúzhat a Forma-1-től?
Búcsúzhat a Forma-1-től?
Fotó megosztása:
Minden a helyére került?
Minden a helyére került?
Fotó megosztása:
Reménykedhetnek
Reménykedhetnek
Fotó megosztása:
Fifty-fifty
Fifty-fifty
Fotó megosztása:
Branson az F1-ben is kalandot lát?
Branson az F1-ben is kalandot lát?
Fotó megosztása:
Túlélés vagy összeomlás jön?
Túlélés vagy összeomlás jön?
Fotó megosztása:
Branson vállalkozó kedvű
Branson vállalkozó kedvű
Fotó megosztása:
Ecclestone is tárgyal
Ecclestone is tárgyal
Fotó megosztása:
Nem kellett a pénze
Nem kellett a pénze
Fotó megosztása:
Sínen van a csapat?
Sínen van a csapat?
Fotó megosztása:
Brackely F1?
Brackely F1?
Fotó megosztása:
Brawn Racing lehet a csapatból
Brawn Racing lehet a csapatból
Fotó megosztása:
Még szükség van rá
Még szükség van rá
Fotó megosztása:
Barrichello Barcelonában vezethet hamarosan
Barrichello Barcelonában vezethet hamarosan
Fotó megosztása:
Két szék közt az asztal alá...
Két szék közt az asztal alá...
Fotó megosztása:
Újra nyeregben
Újra nyeregben
Fotó megosztása:
Köszönik, jól vannak
Köszönik, jól vannak
Fotó megosztása:
Kevés siker jutott nekik
Kevés siker jutott nekik
Fotó megosztása:
Hivatalosan is vége
Hivatalosan is vége
Fotó megosztása:
Nem mindig találták a közös hangot
Nem mindig találták a közös hangot
Fotó megosztása:
Neki nem hiányzik a japán gyártó
Neki nem hiányzik a japán gyártó
„Most, hogy kiszálltak, legalább megpróbálhatunk hatni a csapatokra a kiadásaikat illetően. A csapatot mindenképpen szeretném benntartani. A kör már leszűkült három komoly vevőre” – mondta a Timesnak Ecclestone, hozzátéve, hogy az üzlet bejelentésére akár már a jövő héten sor kerülhet.
Az FIA elnöke, Max Mosley a Hondával kapcsolatban arról beszélt szintén tegnap, hogy tudomása szerint a csapat leendő tulajdonosát a japán gyártó segítené az eladás után is, ezért nem rossz üzlet a brackley-i befektetés.
„Ha komoly vásárló lesz, a Honda segít a működtetésben. 2010-tőlmár egyedül lenne [az új tulajdonos], de 2009-ben még segítenék, én legalábbis így tudom. Ez így egy ésszerű ajánlat bármilyen befektetőnek, főleg, ha az FIA 2010-re tervezett költségcsökkentései is tetszenek neki.”