Minden magyar egység teljesítette a 2009-es Dakar-rali első összesen 733 kilométeres szakaszát. A kiemelkedően gyors szakaszon Nasser Al Attiyah  végzett 02:36:15 idővel a 371 km hosszú szelektíven, ami 142 km/órás átlagsebességet jelent. 

Ám nemcsak ő, de Szalyék is nagyon hajtottak: „Bemelegítés során megegyeztünk Balázzsal, hogy 160-nal megyünk maximum. Aztán ezt szép lassan feltoltuk 170-ig, majd a végén megegyeztünk 181-ben. Néhány hosszabb szakaszon bőven 180 felett is sikerült mennünk” -árulta el Bunkoczi László (a navigátor).

Szalay Balázs 13 perc 21 másodperces hátránnyal a quatari versenyző mögött a 15. helyen ért a célba. Ami a pilóta eddigi legjobb eredménye a Dakarok tekintetében, pedig nem először indul, ez Szalay tizedik Dakar-ralija.

Palik László a célba érést is sikernek tartja
Al-Attiyah az élre állt

Al-Attiyah az élre állt

Al-Attiyah az élre állt


„Egész nap nagyon jól mentünk, bár amikor utólértuk a motorosokat és quadokat lassítanunk kellett a rengeteg por miatt. Volt olyan rész ahol meg is álltunk, mert nem lett volna biztonságos a továbbhaladás” – nyilatkozta Szalay Balázs. „A szakasz végére elég rosszul lettem, fájt a fejem és a hasam is, valószínűleg a szilveszteri vacsora bosszulta meg magát. De már jól vagyok.”

A csapat kamionja a verseny közben meghibásodott, az MAN egyik hengerében megolvadt a dugattyú, és öt hengerrel és 30-40 km/órás tempóval hajtva fejezték be a szelektív utolsó 70 km-ét. Végül az egész estés javításban a csapat szerelőinek, a gyári MAN csapat mérnökei a másik magyar kamion vezetője Szaller Zoltán is segített.