A Jaguar bemutatta a 2010-es XF Diesel S-t. Nem véletlen az S-jelzés, ez takarja ugyanis a „brit” márka vadiúj dízelmotorját. A 3,0 literes V6-os blokk legnagyobb teljesítménye 275 lóerő, míg a csúcsnyomatéka masszív 600 Nm.
Ezt a kiemelkedő teljesítményt az úgynevezett párhuzamos-szekvenciális feltöltéssel érték el, amit eddig csak soros motorokon alkalmaztak. Ám nem egy az egyben vették át az ott látott technikát, átalakították.
V-motoroknál általában egy-egy turbó tölti az egyes hengersorokat, itt viszont egy kisebb és egy nagyobb turbó dolgozik össze. Csakhogy nem az eddig látott megoldással: itt a nagyobb, de változtatható lapátszögű turbó az első számú, amely állandóan üzemel, viszont ha a fordulatszám 2800 fölé emelkedik, egy kisebb fix lapátozású feltöltő is bekapcsolódik.
Az kevésbé meglepő, hogy a hengerűrtartalom növelésével és az új technológia alkalmazásával az XF korábbi, a Peugeot-nál is használt 2,7 literes dízelhez képest 33 százalékkal nagyobb teljesítményt értek el, viszont az már inkább, hogy a fogyasztás ennek ellenére 12 százalékkal, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 10 százalékkal csökkent.
A hatfokozatú automata váltóval szerelt XF az új motorral 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mérföld/órás (96 km/óra) sebességre, de akár 250 km/óráig is hajtható. A modell átlagfogyasztása 6,7 liter 100 kilométerenként.
A 3,0 literes blokk egy gyengébb kivitelben, 240 lóerővel is elérhető lesz, amely természetesen kevésbé dinamikus. 6,7 másodperc a sprintideje, míg a végsebessége 240 km/óra. Mindkét motor teljesíti az EU5 károsanyag-kibocsátási normát, ami a harmadik generációs közös nyomócsöves befecskendezésnek, a vízhűtéses kipufogógáz-visszavezetésnek és a részecskeszűrőnek is köszönhető.