2008-ban összesen 152 876 darab új autót helyeztek forgalomba Magyarországon – derül ki a Jato Dynamics, a világ vezető autóipari adatszolgáltatójának információjából. Ez azt jelenti, hogy több mint 18 ezerrel kevesebben vásároltak autót, mint 2007-ben, amikor 171 ezer darab fogyott nálunk.
A piac legnagyobb visszaesését a Suzuki produkálta [darabra], amely ötödével kevesebb járművet tudott értékesíteni tavaly, mint egy évvel korábban. 2008-ban 24 592 autót adott el az Esztergomban is gyárral rendelkező márka, ez közel hétezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban. Gondoljunk csak bele, ez akkora szám, mintha a Renault egyszerűen nem adna el autót nálunk. Ennek ellenére a japán márka megőrizte elsőségét a piacon.
Az eladások tekintetében az Opel a második [17 942 db], míg a Ford a harmadik [17 373 db]. Ezeket a Škoda, a Volkswagen, a Toyota követi, mindhárom valamivel több mint 10 ezer személyautót értékesített, de az előttük állókhoz hasonlóan ezen márkák is kevesebbet forgalmaztak tavaly, mint 2007-ben.
Növelte viszont eladását a Chevrolet, az Audi, a BMW, a FIAT, a Hyundai, a KIA, a Mazda is. Utóbbi soha annyi autót nem adott el Magyarországon, mint 2008-ban.
Nemcsak a kispénzűek nem vettek autó, de az igazán drága luxusautók sem fogytak jól. Porschéból 2007-ben elment 62, tavaly csak 26, Ferrariból 11 helyett 3, Maseratiból 9 helyett 2 fogyott, Bentley-ből korábban 6, 2008-ban már csak három új került a magyar utakra.
Nem változott jelentősen a kishaszonjárművek piaca. 2008-ban 21 601 ilyen új járművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 282 darabbal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ezen a piacon 3200 darabos eladással a Ford vezet, megelőzve a FIAT-ot, a Peugeot-t és a Volkswagent.