Bemutatkozott az új Cadillac SRX, amelyet hivatalosan a hétvégén kezdődő 2009 Detroit Auto Show-n lepleznek majd le. A 2010-es modell teljesen eltérő jellegű, mint elődje volt. Míg az egy nagydarab amerikai vas volt, a mostani sokkal könnyedebb benyomást kelt. Jól néz ki.

Megfelelően az Amerikában tapasztalt üzemanyagár-emelkedésnek, a jármű kisebb, takarékosabb motort rejt. Kétféle V6-os benzinmotorral indul a kocsi gyártása. A kisebb az Európában is ismert 2,8-as, de egy 3000-es is választható. Miután azonban a kisebbhez turbófeltöltő is tartozik, az az erősebb, 300 lóerő szemben a 260-al. A nyomatékok is hasonlóan alakulnak 400 vs. 300 Nm.

Megszépült a Cadillac SRX 1
Megszépült a Cadillac SRX 17


A motorokhoz hatfokozatú automata váltó kapcsolódik, amely bár nem új, a fogyasztáscsökkentés érdekében hosszabbra vették az áttételeit, sőt létezik economy-üzemmód is, amikor kifejezetten alacsony fordulatszámon tartja a motort. Az alaphelyzetben elsőkerék-hajtású géphez felárért összkerékhajtás is kérhető, amelyben elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű is szerepel.

A 2009 második felében gyártásba kerülő autóban számos kényelmi és biztonságtechnikai extra szerepel. A hat légzsák, a kanyarkövető fényszórók és a navigációs rendszer sem kelt feltűnést manapság.