Új motort fejlesztett a Jaguar, az 5,0 literes blokk váltja a korábbi 4,2-es V8-ast. Ahogy elődje, úgy ez is kétféle kivitelben, szívó, illetve kompresszorral feltöltött változatban kerül majd az autókba.
Ennek kapcsán a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a Jaguar XK 2010-es generációja, illetve a nagyobb érdeklődésre számot tartó vadiúj XF-R. A szívómotor 385 lóerős, míg maximális nyomatéka 515 Nm, ennél is bitangabb a feltöltött változat, az 510 lóerőt küld harcba, miközben itt a nyomatékcsúcs 625 newtonméter. Ezzel könnyedén kelhet versenyre olyan autókkal Jag mint a BMW M5/M6, Mercedes E63 AMG.
A nagyobb teljesítménynek köszönhetően a felfrissített külsejű modellek jobban mennek, mint elődeik. Az XK Coupé 6,2 helyett 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, az XKR ennél is tovább megy, annak elég 4,8 másodperc is. Végsebességben nincs változás, mindegyikük 250 km/órával repeszthet. Az elektronika ennyit enged.
Hasonló fejlődést láthatunk az XF esetében is. A 4,2-es motorral szerelt változatra 0,8 másodpercet verve, akár 5,7 másodperc alatt is elérheti a 100-as tempót. A világújdonságnak számító új csúcsmodell egy ilyen mutatványt 4,9 másodperc alatt tud le.
Nem győzi közleményében hangsúlyozni a Jaguar, hogy nemcsak a teljesítményre koncentráltak, de a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra is. A motorok teljesítik az Euro5-ös normát, az új XKR pedig akár 2,5 literes fogyasztással is használható, ami szerintük 16 százalékkal jobb, mint a hasonló teljesítménnyel bíró BMW M6-é.
Mindkét „R-modellbe” új fejlesztésű elektronikusan vezérlet differenciálművet kerül és adaptív lengéscsillapítást alkalmaznak. A két rendszer együttesen optimalizálja a kerekek tapadását erős gyorsításkor, illetve kanyarodáskor. Az XF-be is bekerül az ún. JaguarDrive Selector, amiely lényegében a sebességváltó kart helyettesítő tárcsa, amely gyújtáskor emelkedik ki.
A 2010-es XK-sorozatot új lökhárítóiról, irányjelzőkkel felszerelt visszapillantóiról és LED-es hátsó lámpáiról azonosíthatjuk. Természetesen miután az XF-sorozat legsportosabb tagja, az XFR külseje is ezt sugározza. Nagyobb hűtőnyílás, mélyre húzott orrspoiler, hátsó szány, négy kipufogó, illetve 20 colos felnik jelzik a forgalom többi tagjának, ez nem dízel.
Videón az XFR: