Az új Mercedes E-osztályról írtunk már, nem is keveset, miután a pontos adatok kiszivárogtak a bemutató előtt, kiveséztük a motorválasztékot, de így is maradt még bőven információ. No meg rengeteg szép gyári kép, amelyeket csak most közöltek.

Az autó annyi vezetői segédeszközzel és biztonsági felszereléssel van ellátva – főleg, ha az extrákat is számba vesszük – , hogy szinte egy kómás ember is elvezetné. Nézzük, hogy miket is zsúfoltak a németek a limuzinba.

Az E-osztály képes a világítását a forgalomhoz igazítani. A szélvédőn elhelyezett kamera képén az intelligens rendszer képes felismerni a szembe jövő, vagy az autó előtt haladó járműveket, és a távolságuknak megfelelően gyengíti a reflektorok fényét, hogy ne vakíthassa el a közlekedőket. A bi-xenon lámpák fényét 65 és 300 méter közötti távon szabályozza az ún. Adaptive Main Beam Assist rendszer.

Az autó is figyeli az utat
Figyelmeztet a sebességkorlátozásra

Figyelmeztet a sebességkorlátozásra

Figyelmeztet a sebességkorlátozásra


Bekerült a kocsiba az S-osztályból már ismerős sávelhagyásgátló, amely a kormánykerék vibrálásával jelzi a vezetőnek, ha az autó véletlenül elhagyná a megfelelő útszakaszt. A szélvédőre szerelt kamera opcionálisan képes figyelni a közlekedési táblákat is, és a sebességkorlátozásokra figyelmeztetheti a vezetőt a kijelzőn. A Night Veiw Assist nevű extra a sötétben képes felismerni az esetleg az úton botorkáló gyalogosokat, és figyelmeztetni a sofőrt.

Elaludni sem könnyű az új E-osztályban, legalábbis a vezető számára, hiszen az autó több mint 70 paraméter – főképp a kormánymozdulatok – folyamatos monitorozása révén figyeli a sofőr éberségét, és időben figyelmeztet, ha álmosnak ítéli a vezetőt.

Az ütközések elkerülésére, a vészfékezésre extraként kérhető radarok és alrendszerek garmadája ügyel. A hosszú távú érzékelő már 200 méterről, a rövid távú pedig 30 méteren belül figyeli a többi járművet, és adataik alapján az autó előre kalkulálja a szükséges fékezést. A Brake Assist PLUS előbb vizuálisan és hanggal figyelmezteti a vezetőt a fékezés szükségességére, és amint nyomást érzékel a pedálon, máris a megfelelő erejű lassítást alkalmazza. Ha a sofőr valamiért nem taposna rá a pedálra, a rendszer előbb részlegesen, majd a következő lépésben teljes erővel megindítja a vészfékezést.

Készül a balesetre

Készül a balesetre

Készül a balesetre


Több mint 150 nagy sebességnél történt töréstesztet és 17 ezer szimulációt végzett el a gyártó az E-osztály fejlesztése során, hogy az autó a lehető legbiztonságosabb legyen. Az utasokra  hét légzsák, a már a baleset előtti pillanatokban készenlétbe kerülő övfeszítők és överő-elosztók, valamint az aktív fejtámaszok vigyáznak.

Igazi különlegesség a szériafelszerelésként járó, a gyalogosokat óvó aktív motorháztető, amely gázolásnál a másodperc töredéke alatt fél cm-rel megemeli a motorborítás hátsó részét, hogy így több erőt nyelhessen el. A rendszert a vezető működés után maga is visszaállíthatja, nem kell szervizbe vinnie az autót. Persze azért nem árt kikalapáltatni a behorpadt elemet.

A kényelmet és az úttartást is szolgálja az AVANTGARDE modellben szériafelszerelés, egyébként extraként kérhető aktív lengéscsillapító, amely mindig a sebességnek és a kanyarodásnak megfelelően igyekszik a lehető legstabilabb helyzetbe hozni az E-osztályt. Újdonság a kerekenként külön-külön alkalmazkodó kiegészítő elektromos lengéscsillapítás.

Igazi luxus

Igazi luxus

Igazi luxus


A stuttgartiak még az ülésekbe is gyömöszöltek ezt-azt, extraként elérhető az S-osztályból már ismert multikontúr rendszer, amely az oldalirányú erőknek és a gyorsulásnak megfelelően piezzoelektromos technológiával úgy alakítja a háttámla légnyomását, hogy az mindig a lehető legjobb támaszt biztosítsa. Kérésre az autó három helyett két hátsó üléssel is kérhető, ebben a komfortcsomagban elektromos ablaksötétítők és ülésfűtés is található.

A THERMATIC klímarendszerbe is alapos munkát fektettek, a szériafelszerelés kétzónás klímája mellett extraként olyan megoldás is kérhető, amely külön tudja szabályozni a vezető, az első utas és a hátul ülők klímáját, sőt mindezt három különböző fokozatban.

Végezetül még egy jó hír a benzingőzzel fertőzötteknek. Az új E-osztály a bevezetéssel egy időben elérhető az AMG által fejlesztett 6,2 literes V8-as motorral is. Az 525 lóerős blokk, már az elődben is csodás dolgokra volt képes.