Jó munkához idő kell – tartja a mondás. Ez igaz lehet a Pagani Zonda leggyorsabb változatára, mert az „R-ről” majd két éve írtunk,  – amikor az olasz manufaktúra bejelentette, hogy a modell megépítésén dolgoznak -, s nemrég Bécsben leplezték le a sportkocsit.  

Az autó hozza az előre bejelentett paramétereket. Az AMG-től származó blokk 750 lóerős, maximális nyomatéka 710 Nm. Csakhogy ez nem megszokott 7,3-as motor, hanem a Mercedes CLK-GTR-nél is alkalmazott 6,0 literes. Valódi gyári versenymotor került a gépbe, amihez hatfokozatú szekvenciális váltó tartozik.

Versenyautó belül is
Kell a leszorítóerő

Kell a leszorítóerő

Kell a leszorítóerő


Hivatalosan ugyan nem közölték, de egyes források szerint 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig eléri a 400 km/órát. Mindez persze lényegtelen, mert ennél az autónál a köridő számít, hiszen kizárólag versenypályára készül.

Bár hasonlít a normál Zondákra az R mindössze azok alkatrészeinek 10 százalékát örökölte. Teljesen új vázat és karosszériát építettek hozzá, a szénszálas technológia alkalmazásának hála, az autó tömege csekély, 1230 kg. Az új fenevad majd negyven centivel hosszabb, de tengelytáv még ennél is jobban, 47 centivel nőtt. A nagyobb stabilitást a kiszélesített nyomtáv (+50 mm) és az új spoilerek is segítik. Elől-hátul szárnyak tarkítják az R-t, a hatalmas hátsó „ruhaszárítóról” és a szintén méretes diffúzorról rögtön felismerni a modellt.

Új rekordot futhat a Nürburgringen

Új rekordot futhat a Nürburgringen

Új rekordot futhat a Nürburgringen


Központi csavaros kerékaggyal és felnikkel, valamint saját hidraulikus emelővel szerelték fel a járművet, hogy gyorsabban lehessen elvégezni a slick gumik cseréjét verseny közben. Általában az autó belső tere igazán megnyerő kézműves munka, ezúttal azonban versenyüléseket, 6 pontos biztonsági öveket és digitális műszerfalat rejt.  

Összesen 10 darab Zonda R gyártását tervezik, az ára 1,4 millió euró, azaz durván 390 millió forint. Az egyik Zonda R egy olasz-amerikai vevőhöz kerül, aki már eddig is rendelkezett három Pagani-modellel. Egy másikat pedig a nappalijába kért a megrendelő, abba hifi is kerül, amelyből az autó motorhangja szól, amint a Nürburgringen, vagy Le Mans-ban száguld.

Kérdés vajon meddig kell várni a Zonda Cinque-re, amely az R utcai változata és tavaly nyáron jelentették be érkezését.