A BMW Sauber ma délelőtt a spanyolországi Valenciában rántotta le a leplet 2009-es modelljéről, az F1.09-esről. A csapat technikai igazgatója, Willy Rampf a bemutatón elmondta, hogy kis híján egy éve hozzákezdtek már az autó megtervezéséhez.

„Egy Forma-1-es autó fejlesztése mindig izgalmas, de ez alkalommal még különlegesebb volt, szó szerint a nulláról kezdtünk. Mivel nagyon különbözik az elődtől, már tavaly februárban elkezdtük kidolgozni az első tanulmányokat, még azelőtt, hogy az F1.08-as a pályára gurult volna. A célunk az volt, hogy jó aerodinamikai tulajdonságú autót építsünk, olyat, hogy a lehető legjobban ellensúlyozhassuk a szabályok által elvett tapadást” – magyarázta a szakember.

BMW – itt az új bajnoki autó? 1
Kicsit bumfordi, de ettől még gyors lehet

Kicsit bumfordi, de ettől még gyors lehet

Kicsit bumfordi, de ettől még gyors lehet


A csapatfőnök világos irányt szabott a 2009-es idényre:

„A 2009-es célunkat már négy évvel ezelőtt kitűztük. A terveink szerint 2006-ban az első pontok, 2007-ben az első dobogó, 2008-ban az első győzelem megszerzése volt a feladat, most pedig a bajnoki címért való küzdelem. Eddig teljesítettük a célokat, Így semmi okunk lemondani az utolsó, legfontosabb lépésről” – magyarázta Mario Theissen.

„A feladatunk, hogy tovább javítsuk a teljesítményünket a mezőny többi tagjához képest. A 2008-as  kanadai kettős győzelem, és az összesen 11 dobogós helyezés pontos mércét állított elénk. A cél 2009-ben is megőrizni az autóink kiváló megbízhatóságát, és ezzel egy időben növelni a teljesítményt, hogy folyamatosan az élmezőnyben lehessünk. Tudjuk, hogy nagyon magasra tesszük a lécet – ez a fejlődésünk utolsó lépcsője, és egyben a legnehezebb is” – folytatta.

Theissen az új hibridrendszer, a KERS fontosságát is hangsúlyozta, azonban elmondta, hogy nem biztos, hogy a szezonnyitón már használni fogják.

Az F1.09 és az előd - megdöbbentő egyszerűsödés

Az F1.09 és az előd – megdöbbentő egyszerűsödés

Az F1.09 és az előd – megdöbbentő egyszerűsödés


„A BMW-nél a Forma-1-es projektet mindig is a sorozatgyártás kísérleti laborjának tekintettük. A KERS-szel ez a hozzáállás új szintre lépett – az F1 ezzel újrapozicionálja magát, új imázst épít, növeli az elfogadottságát” – mondta a német.

„A KERS számomra az új csomag legizgalmasabb eleme. Még nem áll készen a versenyre, de lenyűgöző az elmúlt 12 hónap fejlődése. Nagyon sokat tanultunk. Még nem vagyunk készen, de valamikor biztosan elkészül – hogy Melbourne-re vagy később, még nem tudom” – tette hozzá.

A korábban már látott átmeneti modellhez képest elegánsabb F1.09-es a bemutató után azonnal a pályára is gurult, és megkezdte a tesztelést.

A BMW új modelljével egyelőre lezárult az új utók bemutatóinak sora, legközelebb a Red Bull áll majd elő az RB5-össel február 9-én.