„Az autó teljesen más, mint a tavalyi. Sok szabály változott, és ennek látható nyomai is vannak, ilyen a KERS és a megváltozott aerodinamika is – ezektől más lesz a vezetés is. Az első napra nem terveztünk száz kört vagy pontos köridőket, mert ekkora változások esetén az első próbamenet sokkal bonyolultabb. Kiküszöböltünk egy-két apróbb gondot, és 100 km-t vezettem a KERS-szel is, aminek örülök, mert amiatt aggódtunk a legjobban. Először épp csak beindítottuk, aztán szépen lassan emeltük a teljesítményét. Az első napon főképp a motor, a sebességváltó, a felfüggesztések és a KERS általános viselkedését vizsgáltuk, az eredmény pedig pozitív volt, minden jól működött. Végül többet teszteltem, mint amire eredetileg gondoltunk” – magyarázta Massa az első napot.
A brazil pilóta azt is elmondta, hogy egyelőre trükkösebb vezetni az autót: „Igen, ez így van. A sok változás miatt másképp kell vezetni. Most még nagyon érzi az ember, de persze, ha majd hozzászokik az autóhoz, akkor már automatikus lesz az egész. A korábbi években is így ment ez.”
Hiába vezethette elsőként az új autót, Massa tegnapi köreit inkább munkának, mint szórakozásnak érezte, persze azért így is jó élmény volt.
„Természetesen mindig nagyobb élvezet, ha más autók is vannak a pályán, és az ember összevetheti a köridőket az övékkel. Ebben a tekintetben nem volt olyan szórakoztató, de a cél amúgy is az volt, hogy először kipróbáljuk az új autót. Azt pedig élveztem is. Remélem, hogy a jövő heti portugáliai teszten már egész nap vezethetek majd!”
Massa és az F60-as