Közleményben biztatja a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete a kormányt, hogy csökkentse, majd szüntesse meg a járművek regisztrációs adóját. Az MGOE rámutat, hogy 2003-ban még több mint 208 ezer új autót értékesítettek Magyarországon, ám 2007-ben ez a szám 171 ezer darabra csökkent, míg 2008-ban már csak 152 ezer autót tudtak eladni.
Hasonlóan alakult a külföldről behozott használtautók aránya is, 2003-ban még 72 ezer, 2008-ban viszont csak 42 ezer autó érkezett. Vagyis 42 százalékkal csökkent a használt autók importja és 26 százalékkal az újautó-eladás.
Az egyesület ezért javasolja a 2004-ben bevezetett regisztrációs adó átrendezését, csökkentését, és végső soron eltörlését, így növelve a hazai autógyártók, beszállítók és kereskedők versenyképességét és az általuk fenntartott munkahelyek megőrzését. Mint írják, ilyen magas, minimum 250 ezer, de akár több millió forintos adóterhelés ilyen alacsony, 160 ezer forintos (bruttó) átlagkereset mellett sehol máshol nincsen Európában.
Arra is rámutat az MGOE, hogy a költségvetési bevételek kockáztatása nélkül lehetett volna eddig is csökkenteni a nagy hengerűrtartalmú autók regadós díjait, mivel azoknál széles körben elterjedt a külföldön történő regisztrálás. „Több mint 10 000 autó közlekedik a hazai utakon szlovák vagy más külföldi rendszámmal, ideje lenne őket is bevonni a Magyarországon adót fizetők körébe.”
A minap már felmerült a regisztrációs adó témája, akkor Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter azt mondta, hogy megvizsgálják ezt a lehetőséget, de ez csak úgy képzelhető el, hogyha az adókiesést más forrásból pótolják.