A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Az áremelést ők sem szeretik

Az áremelést ők sem szeretik

Tavaly nagy felháborodást váltott ki a pilóták körében, hogy a Forma-1-es versenyzéshez szükséges engedélyek, az ún. szuperlicenszek díját az FIA hatalmas mértékben megemelte. Míg 2007-ben az 1725 eurós alapdíj plusz az előző idényben szerzett minden pont után 465 eurós összeg 2008-ra 10 ezer eurós alapdíjra és pontonkénti 2000 euróra növekedett.

Bár a versenyzők között még a sztrájk lehetősége is felvetődött emiatt, végül az ügy csendben kifújt, de az új idényre az FIA újabb emeléssel lepte meg a pilótákat, igaz, az alapdíj „csak” 400, míg a pontonkénti összeg 100 euróval emelkedett, azaz inkább csak inflációkövető intézkedésről van szó. A világbajnok Lewis Hamilton 218 ezer euróért válthatja ki a 2009-es „jogosítványát”.

A versenyzők „szakszervezete”, a GPDA arra kért minden tagot, hogy egy darabig még ne fizessenek, és ne írjanak alá semmit. Az Autosport.com által közölt levélben ez áll:

„A szuperlicensz ügye téma lesz a következő FOTA-megbeszélésen (a csapatok szervezete), amelyre február 3-án kerül sor. Szeretnénk, ha nagyjából még három hetet kivárnátok a fizetés és az aláírás előtt. Ezalatt kiderülhet a FOTA álláspontja, és az FIA-ra is nagyobb nyomást gyakorolhatunk” – írta a Pedro de la Rosa vezetése alatt álló „szakszervezet”.

Kétséges azonban, hogy a FOTA a pilóták mellé állna, valószínűleg nem szeretnék ilyesmivel rontani az FIA-val eddig kialakult jó kapcsolatot, és egyébként is az az érdekük, hogy a pilóták helyzete minél előbb tisztázott legyen, és az autóikat vezessék.

Az FIA elnöke, Max Mosley úgy reagált a versenyzők panaszaira, hogy kérte, hozzák a tudtára a fizetésük pontos összegét, hogy megítélhesse, valóban akkora terhet jelent-e nekik a szuperlicensz.